S prvními horkými dny se objevuje známý nešvar. Řidiči mačkají tlačítko, které vůbec neumí používat

Teploty stoupají a jízda v autě ztrácí na svém komfortu. Teplota se zvyšuje a interiér vozu je nutné chladit. To lze otevřenými okénky nebo klimatizací. Druhá možnost je samozřejmě pohodlnější a jednodušší. Stačí stisknout tlačítko a ze vzduchových výdechů začne foukat chladný vzduch. Málokterý řidič ale ví, jak tlačítko klimatizace správně použít a hlavně kdy je k němu pravý čas.

Číst více

Na tom, kde cyklista jede, záleží. Špatný výklad vodorovné značky může skončit i pokutou

Řidič by měl během jízdy sledovat provoz a vše, co se kolem něho děje. Primárně by měl samozřejmě sledovat věci, které se týkají především jeho. Když se ale objeví cyklista, je vhodné sledovat také to, kde jede on. Doslova je namístě dívat se mu pod kolo na silnici, jaké je zde vodorovné dopravní značení. Právě od toho se odvíjí další postup.

Číst více

TEST DS 9 RIVOLI E-TENSE 225 – dokonalá souhra komfortního podvozku a plug-in hybridního pohonného ústrojí

Model DS 9 je třetím zástupcem a zároveň předposlední novinkou v rámci aktuálního portfolia francouzské automobilky, která nabízí automobily s puncem výjimečnosti a značné dávky originality. Modely DS 7 a DS 3 doposud cílily na dnes tak oblíbenou kategorii SUV, až s modelem DS 9 přichází jasný útok na kategorii prémiových sedanů.

Číst více

Ostré verze aut jdou stále víc na odbyt. Málokdo je ale využije pro jejich původní určení

Potřeba snižovat emise nevede jenom k tomu, že se ve vozech stále více objevují elektromotory. Dalším poměrně častým problémem je takzvaný downsizing. Znamená to snižování objemu motoru, kde je výkon doháněn pomocí turba. I to je, podobně jako elektromobily, kritizováno. Jedním z důvodů je především nižší výkon a obavy o životnost motoru. Ale jak z toho ven?

Číst více

Sednout v některých situacích na motorku je hra s ohněm. Zákon tomu jenom nahrává

Jednostopá motorová vozidla, tedy motocykly, jsou běžnou součástí silnic. Někteří motorkáři jsou ohleduplní více, jiní méně. A někteří mohou být pro ostatní rovnocenným účastníkem silničního provozu, zatímco jiní mohou být naprostou pohromou. Často proto, že by v danou chvíli neměli na silnici co dělat. V jakých situacích vyrazí na motorce jenom skutečný hazardér?

Číst více

Jediným pohledem lze u ojetiny poznat její technický stav. Prodejci často na problémy nevědomky upozorní

Kupovat ojetinu není jednoduché. Je třeba pohlídat řadu věcí, které mohou být v budoucnu rizikem. A čím je vůz starší, tím více problémů může přinášet. Vybrat dokonalé auto je někdy náročné a může to být běh na dlouhou trať. Jsou ale postupy, jak lze snadno poznat, zda vůz je, nebo není v pořádku. Motor je srdcem auta Co je na každém autě to nejdůležitější?

Číst více

Vybírat pneumatiky podle testů se nemusí vyplatit. O jejich kvalitě vypoví věc, která není nikde uváděna

Teploty už jsou dostatečně vysoké, a tak by za běžných podmínek měli řidiči jezdit na letních pneumatikách. Řada z nich je vybrala podle jednoduchého klíče. Prošla si testy pneumatik a vybrala tu značku a ten model, který vyšel nejlépe. Málokdo si při tomto výběru ale uvědomí, jak zavádějící testy pneumatik vlastně jsou. Hodnotí se mnoho věcí Důkladné testy pneumatik provádějí především různé zahraniční autokluby.

Číst více

Test Volkswagen Multivan T7 s benzinovým dvoulitrem: Kde ostatní končí, tohle MPV teprve začíná

Ne, opravdu jsem se v nadpise nespletl a skutečně řadím Volkswagen Multivan T7 do segmentu MPV. Důvod je jednoduchý. Legenda, které nikdo neřekne jinak než „osobní dodávka“, se totiž od svého původního charakteru odstřihává a chce být ryzím osobním vozem, se svým vlastním technickým základem na platformě MQB. A vzhledem ke svému charakteru nelze tenhle osobák nazvat jinak, než multi-purpose vehicle, tedy MPV.

Číst více

Nezastavit na stopce může být legální. Zákon mluví jasně a někteří řidiči zbytečně brzdí provoz

Přijíždíme ke křižovatce, před ní je stopka a každý řidič ví, co by měl správně udělat. Měl by zastavit, dát přednost a až poté do křižovatky vjet. Teorii má v rámci možností zvládnutou každý řidič. Ale je třeba říct, že ne každý zná zákon úplně přesně a ne každý ho také dodržuje. Někteří pravidla nerespektují Ne každý řidič ale jezdí tak, jak se má.

Číst více

Nejdůležitější při koupi elektromobilu není dojezd nebo kapacita baterie. Ten zásadní parametr většina přehlíží

Elektrická auta mají své výhody i negativa. Kdo se rozhodne pořídit si elektromobil, ten v první řadě hledí na parametry stejné jako u jakéhokoliv jiného auta. Zajímá ho praktičnost, design, výkon, zrychlení i spotřeba. Dále se do popředí dostává i parametr dojezdu. S ním souvisí ještě jedna věc, která je u elektrických aut zcela přehlížena.

Číst více