11. etapa – Tomeček celkově třetí

Jedenáctá rychlostní zkouška z Toueily do Saint Louis nabídla 202 kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku. V duchu letošního ročníku se jednalo o velmi rychlou speciálku, ve které se dalo spíše ztratit než získat. Tomečkova tatra startovala do etapy jako čtvrtý kamion a navzdory rychlému profilu tratě dokázala bezchybnou jízdou dojet MAN Elisabethe Jacinto.

Tomáš Tomeček komentuje průběh dnešní etapy slovy: „Od prvních metrů jsme opět jeli s plynem na podlaze. V dunové pasáži jsme dojeli modrého MANa. Od výjezdu z dun až do cíle se jelo opět naplno. Z našeho pohledu jsme mohli málo získat, ale hodně ztratit a tomu jsme přizpůsobili tempo jízdy. Celkové třetí místo považuji vzhledem k okolnostem za úspěch.

Tomečkův navigátor Ladislav Lála hodnotí průběh jedenácté etapy velmi podobně: „Když už jsme stáli na startu poslední ostré etapy, tak jsme si řekli, že musíme dostat auto až do cíle. Ne každý měl to štěstí dostat se až sem, což nám jen potvrdil pohled na zdecimované startovní pole. Z pohledu navigátora nepřinesla poslední etapa žádné zásadní překvapení, byť i dnes někteří závodníci bloudili.

Jedenáct náročných etap potvrdilo, že tatrovácká koncepce dokáže navzdory rozpočtovým omezením držet krok i s absolutní špičkou v podobě ruského Kamazu. Tomáš Tomeček k tomu říká: „Jsem rád za možnost srovnání s konkurencí, protože mi to dává motivaci posunout možnosti naší techniky a v konečném důsledku samozřejmě zrychlit. Mám hned několik nápadů, co bychom mohli zlepšit.

Tomečkův navigátor Lála shrnuje svoje pocity z Africa Race 2015 takto: „Jsem rád, že jsem mohl letošní ročník absolvovat po boku Tomáše. Navzdory problémům ve dvou etapách jsme snad nejeli úplně špatně. Dokázali jsme vyhrát jednu etapu a navzdory tomu, že jsme jeli jako jediná posádka ve dvou, jsme dlouho bojovali o příčky nejvyšší.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi uvede v Ženevě novou generaci L200

PROMET/EXCALIBUR tým Tomáše Tomečka poskytoval pro organizátory Africa Eco Race 2015 i službu dvou kamionů bailé („koště“), bez kterých by se logistika závodu stala mnohem složitější. Petr FoltýnPetr Kostelník za volantem dvou tater zachraňovali z náročného terénu dnem i nocí posádky aut a motorkáře včetně jejich techniky a nebo jen vozili palivo pro vrtulníky. Když už bylo nejhůře, tak tatra dokázala postavit na kola a tím zachránit uprostřed nejtěžšího dunového pole beznadějně převrácený kamion. Přínos posádek kamionů bailé vyzdvihl během závěrečného briefingu i sportovní ředitel rallye René Metge. Skvělou práci během celého závodu odváděli i mechanici Jaroslav ŽerdíkLeopold Paďour, kteří se starali o všechny čtyři týmové tatry. Bez jejich nasazení a šikovnosti by byl závod pro celý tým mnohem složitější.

Zdroj: Tomáš Tomeček