2023: Elektrický rok. Peugeot bude mít největší nabídku elektrifikovaných vozů v Evropě

Anneeelectrique5 6339cd0bae072

Rok 2023 bude ve znamení výrazného zrychlení elektrifikace modelové řady Peugeot. Od první poloviny roku 2023 budou všechny modely Peugeot k dispozici v minimálně jedné elektrifikované verzi.

Díky novým modelům a technologiím bude Peugeot v rámci evropského trhu nabízet nejširší výběr vozů s elektromotorem. Značka tak uspokojí všechny potřeby elektrifikované mobility: od elektrických jízdních kol a skútrů, přes osobní automobily, až po lehké užitkové vozy. Peugeot tak učiní další krok k dosažení svého cíle nulových emisí v Evropě, tedy 100 % prodeje elektromobilů od roku 2030.

Prvním rozšířením technologické nabídky, které přijde už na začátku roku 2023, bude zavedení nových hybridních pohonných jednotek, a to nejprve u vozů Peugeot 3008 a Peugeot 5008. Následně přijdou nová 100% elektrická bateriová řešení u vozů E-208 a E-308. Komplexní řadu elektrifikovaných pohonů završí technologie využívající vodíkové palivové články a plug-in hybridy s pohonem dvou a čtyř kol.

  • ALLURE: Všechny vozy Peugeot budou od roku 2023 k dispozici s elektrifikovaným pohonem
  • ALLURE: Peugeot představí nejširší nabídku řešení elektrické mobility v Evropě
  • EXCELLENCE: Nový hybridní pohon pro vozy Peugeot 3008 a 5008
  • EXCELLENCE: Rekordní účinnost nových vozů Peugeot E-208, E-308 a E-308 SW
  • EMOTION: Peugeot e-Streetzone, nový 100% elektrický skútr

Nová hybridní technologie pro vozy Peugeot 3008 a 5008

Rok 2023 bude pro značku Peugeot skutečně „elektrickým rokem“, během něhož představí nové modely a nové technologie.

Peugeot bude zejména první značkou skupiny Stellantis, která uvede na trh novou generaci hybridních pohonů, čímž potvrdí svůj závazek umožnit co největšímu počtu lidí přístup k elektrifikované mobilitě.

 Tato hybridní technologie nové generace kombinuje účinnost a snadné používání. Nejprve bude nabízena v SUV Peugeot 3008 a 5008 a poté se rozšíří i na další modely řady.

Nové hybridní ústrojí tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, který je spojen s novou elektrifikovanou dvouspojkovou převodovkou. Díky 48V baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a o 15 % nižší spotřebu paliva. Umožňuje také jízdu s nulovými emisemi na vzdálenost až 1 km při nízkých rychlostech a na krátké vzdálenosti ve městě.

Mohlo by vás zajímat:  Moderní technologie pomáhají zvládat zimní jízdy s přehledem a v klidu

Další rozšíření řady 100% elektrických vozů: uvedení modelů E-308 a E-308 SW

Nabídka vozů Peugeot se 100% elektrickým pohonem se v roce 2023 rozšíří o nové modely E-308 a E-308 SW. Peugeot bude jedním z prvních evropských výrobců, který nabídne 100% elektrický vůz kombi. Značka tak se svým hatchbackem a kombi bude schopná pokrýt potřeby zákazníků segmentu C, kteří chtějí přejít na bezemisní mobilitu.

Vývoj těchto nových modelů se soustředil na dynamiku a radost z jízdy jako na základní prvky DNA značky Peugeot. Nástrojem k dosažení těchto cílů se stal nový a mimořádně výkonný elektromotor o výkonu 115 kW (156 k).

Nové modely E-308 a E-308 SW stanovují v rámci elektromobilů segmentu C nové měřítko v oblasti elektrické účinnosti s referenční hodnotou 12,7 kWh/100 km (užitečná energie / dojezd). V závislosti na úrovni výbavy nabízejí dojezd více než 400 km. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky všem inovacím v oblasti motorů a baterií, aerodynamiky, optimalizace hmotností pomocí nové platformy EMP2 a snížení třecích ztrát.

Dalším zástupcem značky Peugeot v segmentu C bude také inovativní dynamický fastback Peugeot 408 v plug-in hybridních verzích a později také jako E-408 s elektrickým motorem.

Peugeot E-408 doplní 100% elektrickou nabídku značky Peugeot pokrývající velice rozsáhlou škálu cílových skupin – od modelu Peugeot E-208 přes Peugeot e-2008, E-308, E-308 SW a e-Rifter až po e-Traveller.

 Ještě výkonnější a efektivnější Peugeot E-208

Vůz E-208, který je průkopníkem 100% elektrické řady vozů Peugeot, projde v roce 2023 zásadním vývojem. Dostane nový motor, který jako první jen o pár týdnů dříve představí model E-308. Maximální výkon modelu E-208 se tak zvýší o 15 % ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k.

Mohlo by vás zajímat:  Nulová tolerance má svůj smysl. Alkohol zásadně ovlivňuje řízení

Optimalizována byla také účinnost, která činí 12 kWh/100 km, což modelu E-208 zajistí prodloužení dojezdu o 10,5 %, tedy o 38 km, na celkových 400 km. Díky točivému momentu 260 Nm (k dispozici od 0 km/h) je vůz E-208 snadno ovladatelný, přičemž jízda je tichá a bez vibrací. Z hlediska dobíjení bude Peugeot E-208 i nadále nabízet rychlé dobíjení nabíječkou o výkonu 100 kW, která umožní nabití z 20 % na 80 % za méně než 25 minut.

Inovace modelu Peugeot E-208 zřejmě ještě posílí jeho prodejní úspěch. Od začátku roku 2022 je nejprodávanějším elektromobilem segmentu B v Evropě a nejprodávanějším elektromobilem ve Francii. Od uvedení na trh v roce 2019 se modelu Peugeot E-208 prodalo více než 110 000 kusů.

Plug-in hybrid, stěžejní součástí elektrické řady

Značka Peugeot vyvinula mimořádně bohatou řadu plug-in hybridů. Tento pohon je k dispozici pro různé verze karoserie: hatchback, kombi, fastback i SUV. Právě svou šíří nabídky si značka získává přízeň zákazníků.

 Plug-in hybridy Peugeot 308 a 308 SW jsou k dispozici ve dvou výkonových variantách 180 nebo 225 k a nabízejí dojezd až 60 km ve 100% elektrickém režimu. Tyto pohonné jednotky převzal i zcela nový Peugeot 408, který bude mít světovou premiéru na pařížském autosalonu od 17. do 23. října 2022.

Dalším oblíbeným plug-in hybridem je Peugeot 3008, který nabízí motorizace o výkonu 225 k nebo 300 k, přičemž silnější varianta disponuje pohonem všech kol. Dojezd na elektřinu je až 59 km. A konečně Peugeot 508 je k dispozici jako fastback a SW s plug-in hybridním ústrojím o výkonu 225 k nebo ve sportovním provedení s výkonem 360 k a pohonem všech kol u verzí Peugeot Sport Engineered.

Mohlo by vás zajímat:  Sportovní a elegantní – modernizované modely Audi A6 a A7 ohromí novými výbavovými liniemi

Plug-in hybridní technologie Peugeot byla vyzkoušena i na závodní dráze, a to na Hypercaru Peugeot 9X8 Hybrid, který se od července 2022 účastní mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC).

Nový Peugeot e-Expert Hydrogen: bezemisní mobilita pro profesionály

Nový Peugeot e-Expert Hydrogen, vybavený technologií vodíkových palivových článků, představuje nabídku značky Peugeot pro firmy, které hledají mimořádně inovativní řešení mobility s nulovými emisemi. Hlavní výhoda plně elektrického vozu Peugeot e-Expert Hydrogen spočívá ve zkrácené době dobíjení vodíkové nádrže, která činí pouhé 3 minuty.

Peugeot e-Expert Hydrogen s dojezdem 400 km, výkonem 100 kW a točivým momentem 260 Nm může přepravovat až 1 000 kg užitečného nákladu v nákladovém prostoru o objemu 6,1 m3.

 Peugeot elektrifikuje i jednostopou nabídku

Peugeot rozšiřuje svou nabídku elektrifikované mobility i u jednostopých vozidel a na pařížském autosalonu představí nový 100% elektrický skútr Peugeot e-Streetzone. Ten ve verzi se dvěma bateriemi a v režimu ECO nabídne dojezd až 112 km.

Peugeot e-Streetzone je vybaven jednou nebo dvěma vyměnitelnými bateriemi, které lze snadno a rychle dobíjet z jakékoli domácí zásuvky. Díky osvědčenému podvozku a jízdním vlastnostem je e-Streetzone značky Peugeot Motocycles ideálním prostředkem pro každodenní cestování v městských centrech.

Divize Peugeot Cycles pak nabízí řadu šesti elektrokol vhodných pro všechny způsoby použití, od každodenního používání ve městě až po silniční cyklistiku a jízdu v terénu.

E-Solutions, řada služeb, které zákazníkům usnadňují každodenní život

Peugeot usnadňuje život „e-zákazníkům“ řadou inteligentních služeb:

  • Aplikace MyPeugeot umožňuje uživatelům komunikovat se svým vozidlem a na dálku naprogramovat nabíjení nebo spustit topení nebo klimatizaci.
  • Aplikace Free2Move eSolutions umožňuje uživatelům naplánovat si cestu, zejména díky integraci dobíjecích stanic na trase. Aplikace má přístup k síti více než 260 000 dobíjecích stanic po celé Evropě.

 

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora