Abarth ukazuje dva speciální modely

Hned dvě novinky si pro svůj frankfurtský stánek připravil Abarth. Zatímco žlutá 695 Biposto Record oslavuje dnes už trochu vousatý, ale stále úchvatný, rekord Carla Abartha ve zrychlení, bílá 595 Yamaha Factory Racing odkazuje na ryzí současnost japonského týmu v MotoGP.

Příběh kanárkově žluté 695 se začíná psát ve chvíli, kdy bylo Carlu Abarthovi 57 let a rozhodl se stanovit nový rekord ve zrychlení třídy G na okruhu v Monze. Ačkoliv v té doběnezávodil již řadu let, protože nemohl najít správného řidiče, který by usedl za volant, rozhodl se shodit 30 kilo a vtěsnat se do kokpitu sám. A jeho úsilí se vyplatilo – v říjnu 1965 zajel s Fiatem Abarth 1000 Monoposto Record Class G o výkonu 105 koní rekord ve zrychlení na čtvrt míle a na vzdálenost 500 metrů. Abarth 695 Biposto Record tak vznikl na oslavu padesátého výročí tohoto rekordu.

Nejcharakterističtějším prvkem malého hatchbacku je žlutý lak Modena s přední lištou, klikami dveří a madlem víka zavazadlového prostoru v titanovém odstínu Tar Cold a smaltovaným logem 695 Record na boku a hliníkové kapotě. Interiér vozu dostal speciální přístrojový panel, sedadla se skořepinou z uhlíkového kompozitu a štítek s číslem vozu. Transfer 190 koní na 18palcová kola zajišťuje samosvorný diferenciál v kombinaci s manuální převodovkou. Bezpečnější zastavení mají na starosti brzdy Brembo, patřičný zvukový doprovod výfukový systém Akrapovič. Limitovaná edice vyjede do světa jen ve 133 exemplářích, což je počet rekordů značky se štírem ve znaku.

Abarth 595 Yamaha Factory Racing vychází z partnerství italského výrobce s týmem Movistar Yamaha, který se, za řídítky s Valentinem Rossim a Jorge Lorenzem, účastní šampionátu MotoGP. Karosérie je k dispozici v jedné ze šesti barev, přičemž výstavní provedení má bílý lak s matně černými 17palcovými litými koly a červenými brzdovými třmeny, korespondující s proužky na dveřích. Vzhled exteriéru doplňují zatmavená okna a logo Yamaha na víku zavazadlového prostoru. Interiér zahrnuje zploštělý, kůží čalouněný volant, kožená sedadla a hliníkové pedály. Vystavený vůz je dále vybaven automatickou klimatizací a parkovacími senzory. Pod kapotou najdeme přeplňovanou čtrnáctistovku T-Jet se vzduchovým filtrem BMC a výfukovým systémem Record Monza o výkonu 160 koní. Zavěšení dodala společnost Koni a zahrnuje také přední a zadní tlumiče pérování s FSD ventilem, respektive snížené přední a zadní pružiny Eibach.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot míří do Vietnamu. Prodej vozů na zdejším trhu začne v létě

Zdroj: Abarth

Komentáře