ACM Enduro x4 – Tak trochu lepší ARO

Svět automobilů má v historii spoustu zajímavých výrobků, které zůstávají opomentuté. Některé právem, jiné neprávem. Kam patří ACM Enduro x4, o kterém si povíme dnes, to posuďte sami.

Napřed trochu krátce k ACM, tedy Ali Ciemme S.p.A. Tato italská firma importovala do zeměl rumunské vozy ARO, pak se dokonce pokoušela montovat vozy ARO 10dieselovým a posléze turbodieselovým motorem. Jenže tento vůz se těšil v Itálii celkem mizerné pověsti, takže výroba byla záhy ukončena. Na turínském autosalonu 1991 se představil ACM Scorpion, který měl stále šasi Ara 10, ale na něm zaoblenou karoserii vzhůru výklopné dveře. Na jeho výrobu ale nedošlo.

Co se ale vyrábělo, to byl typ Enduro x4.Stále vycházelo z vozu ARO 10, mělo ale úhlednější karoserii a masku chladiče v barvě karoserie. Nástavce blatníků byly vyvedeny v černé matné barvě. Pod kapotu se nastěhoval čtyřválcový diesel VW 1.6 s výkonem 53 nebo 75 koní. K tomu čtyř- nebo pětistupňová převodovka s redukcí. V roce 1991 se pokusili vyrábět verzi s turbodieselem VW 1.6 s výkonem 69 koní. Už o rok později se ale Enduro z automobilové nabídky vytratilo.

Foto: Autoruote4x4