Před pětadvaceti lety se na trhu objevila první Acura (Honda) NSX a pomohla definovat tehdy začínají segment relativně dostupných supersportů. Druhá generace se ve formě konceptů objevuje na světových autosalonech už nějaký ten pátek, až nyní však došlo na konečnou podobu.
A nutno uznat, že vypadá takřka stejně famózně, jako několik předcházejících konceptů (a má mnohem lepší aerodynamiku). Na skutečně agresivní přední část s LED diodovými světlomety a většími přívody vzduchu navazují výrazné nasávače vzduchu přední zadními koly a zadní světla, připomínající původní NSX. Třešničkou na dortu je čtveřice koncovek výfuku, zadní spoiler a kola o rozměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, jež jsou obutá do pneumatik Continental ContiSportContact o rozměru 245/35Z R19, respektive 295/30Z R20. Interiér rozhodně zaujme anatomicky tvarovanými sedačkami z červené kůže s černými středy. Stejně barevnou kůží se nešetřilo ani na středovém tunelu, který je navíc vyroben tak, aby nepřekážel pravému kolenu řidiče, palubní deska je naopak decentně černá s velkým množstvím hliníkových detailů. Přístrojový panel tvoří analogový otáčkoměr a TFT displej, na nějž se přenáší data o rychlosti a dalších provozních detailech.
Základ supersportu tvoří prostorový rám z vysokopevnostní oceli, hliníku a dalších lehkých materiálů, podlaha je vyrobena z uhlíkových vláken. Srdcem NSX je zážehový šestiválec s dvojitým přeplňováním, doplněný trojicí elektromotorů. Dva najdeme vpředu, třetí je vzadu mezi motorem a devítistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem. Přední elektromotory jsou využívány především pro okamžitý přísun točivého momentu, zadní elektromotor pomáhá akceleraci, brzdění a rychlosti přeřazování automatické převodovky. Celý systém označuje Acura jako Sport Hybrid SH-AWD, což kromě hybridního uspořádání znamená také použití pohonu všech kol. O zastavení se starají karbon-keramické brzdy Brembo.
Aby se pohonné ústrojí do auta vešlo, musely oproti konceptu mírně narůst rozměry. Délka se tak ustálila na 4470 mm (+ 80 mm), šířka na 1940 mm (+ 35 mm), výška na 1215 mm (+ 15 mm) a rozvor náprav na 2630 mm (+ 20 mm). Rozchod kol vpředu je 1655 mm, vzadu pak o 40 mm méně, obě nápravy využívají služeb celohliníkového nezávislého zavěšení. Jak je dnes mezi sportovními automobily moderní, i NSX nabídne volbu mezi čtyřmi jízdními režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track systému Integrated Dynamic. Výchozím nastavením je režim Sport, v režimu Quiet bude NSX jezdit jen velmi málo, protože využívá především elektrické energie, a nejvyužívanější tak zůstanou režimy Sport+ a Track. První jmenovaný zlepší odezvu auta, lehce přitvrdí podvozek i zvuk motoru, druhý jmenovaný se pak již jen ze svého názvu hodí hlavně na závodní okruhy, kde dovolí využít plný potenciál auta. Chybět nemá ani systém Launch Control.
Zdroj: Acura