Acura vyrukovala s novou generací supersportu NSX

Před pětadvaceti lety se na trhu objevila první Acura (Honda) NSX a pomohla definovat tehdy začínají segment relativně dostupných supersportů. Druhá generace se ve formě konceptů objevuje na světových autosalonech už nějaký ten pátek, až nyní však došlo na konečnou podobu.

A nutno uznat, že vypadá takřka stejně famózně, jako několik předcházejících konceptů (a má mnohem lepší aerodynamiku). Na skutečně agresivní přední část s LED diodovými světlomety a většími přívody vzduchu navazují výrazné nasávače vzduchu přední zadními koly a zadní světla, připomínající původní NSX. Třešničkou na dortu je čtveřice koncovek výfuku, zadní spoiler a kola o rozměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, jež jsou obutá do pneumatik Continental ContiSportContact o rozměru 245/35Z R19, respektive 295/30Z R20. Interiér rozhodně zaujme anatomicky tvarovanými sedačkami z červené kůže s černými středy. Stejně barevnou kůží se nešetřilo ani na středovém tunelu, který je navíc vyroben tak, aby nepřekážel pravému kolenu řidiče, palubní deska je naopak decentně černá s velkým množstvím hliníkových detailů. Přístrojový panel tvoří analogový otáčkoměr a TFT displej, na nějž se přenáší data o rychlosti a dalších provozních detailech.

Mohlo by vás zajímat:  Audi oficiálně oznámilo záměr o koupi Ducati

Základ supersportu tvoří prostorový rám z vysokopevnostní oceli, hliníku a dalších lehkých materiálů, podlaha je vyrobena z uhlíkových vláken. Srdcem NSX je zážehový šestiválec s dvojitým přeplňováním, doplněný trojicí elektromotorů. Dva najdeme vpředu, třetí je vzadu mezi motorem a devítistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem. Přední elektromotory jsou využívány především pro okamžitý přísun točivého momentu, zadní elektromotor pomáhá akceleraci, brzdění a rychlosti přeřazování automatické převodovky. Celý systém označuje Acura jako Sport Hybrid SH-AWD, což kromě hybridního uspořádání znamená také použití pohonu všech kol. O zastavení se starají karbon-keramické brzdy Brembo.

Mohlo by vás zajímat:  Holden upravil interiér modelu Caprice

Aby se pohonné ústrojí do auta vešlo, musely oproti konceptu mírně narůst rozměry. Délka se tak ustálila na 4470 mm (+ 80 mm), šířka na 1940 mm (+ 35 mm), výška na 1215 mm (+ 15 mm) a rozvor náprav na 2630 mm (+ 20 mm). Rozchod kol vpředu je 1655 mm, vzadu pak o 40 mm méně, obě nápravy využívají služeb celohliníkového nezávislého zavěšení. Jak je dnes mezi sportovními automobily moderní, i NSX nabídne volbu mezi čtyřmi jízdními režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track systému Integrated Dynamic. Výchozím nastavením je režim Sport, v režimu Quiet bude NSX jezdit jen velmi málo, protože využívá především elektrické energie, a nejvyužívanější tak zůstanou režimy Sport+ a Track. První jmenovaný zlepší odezvu auta, lehce přitvrdí podvozek i zvuk motoru, druhý jmenovaný se pak již jen ze svého názvu hodí hlavně na závodní okruhy, kde dovolí využít plný potenciál auta. Chybět nemá ani systém Launch Control.

Mohlo by vás zajímat:  Morgan 4/4 v edici k 75. výročí

Zdroj: Acura