Aféra Dieselgate je pošpinila, dieselové motory ale pořád mají co nabídnout

Autohaus 2138927 1280

Takzvaný skandál Dieselgate propukl ve druhé polovině roku 2015. Americká federální Agentura pro životní prostředí, kterou bychom mohli přirovnat k našemu ministerstvu životního prostředí, tehdy odhalila, že koncern Volkswagen vybavil svá auta s dieselovými motory speciálním softwarem, který byl schopen odhalit, kdy je vůz na technické kontrole s měřením emisí. Při těchto kontrolách pak počítač upravoval chování motoru tak, aby se snížilo množství oxidu dusíku vznikajícího při provozu auta.

Kudla do zad všem automobilkám

Volkswagen samozřejmě není samostatná značka, jde o mezinárodní koncern, kterému patří mimo jiné také mladoboleslavská Škoda. V první vlně po zveřejnění celé kauzy tak zaznamenal propad prodejů dieselových aut nejen Volkswagen, ale i jeho dceřiné společnosti. Krátce poté se ale snížil prodej všech vozů s naftovými motory bez ohledu na to, která automobilka je vyráběla. Přestože se v prvních letech nového tisíciletí zdálo, že dieselová auta své benzínové sourozence postupně vytlačí, nestalo se tak.

Mohlo by vás zajímat:  Experti vybrali nejspolehlivější auta za posledních 30 let. Dominují hlavně starší
Zdroj obrázku: Pixabay

Nižší poptávka, méně inovací

Jakmile se veřejné mínění otočilo k dieselovým motorům zády, jednotlivé automobilky postupně omezily investice do jejich inovací. Přesvědčovat veřejnost o tom, že navzdory podvodům Volkswagenu je diesel skutečné úspornější a šetrnější alternativou k benzinovému motoru, se v těchto podmínkách žádné automobilce nevyplatí. Tím spíše, že se žádná značka aktuálně neprofiluje jako lídr tohoto segmentu trhu.

Zdroj obrázku: Pixabay

Dieselové motory nejsou špatné

I přesto nejsou dieselové motory v nových autech vůbec špatné, právě naopak. Pokud potřebujete vůz, se kterým budete jezdit dlouhé trasy, dieselový motor je stále ještě nejlepší varianta, a to prakticky ve všech směrech. Vyšší pořizovací cenu motoru vám vynahradí jeho delší životnost, snazší údržba, ale hlavně nižší spotřeba.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora