Alfa konečně představila 4C bez střechy

Na otevřeném provedení velmi povedeného kupé 4C pracuje Alfa už skoro rok. Nastal tedy čas odhodit testovací maskování a protože jsou Spojené státy pro Alfu momentálně stěžejním trhem, není se co divit, že se premiéra 4C Spider uskutečnila v Detroitu.

Pokud se o uzavřeném provedení lehkého italského sporťáku dalo říct, že patří k designově nejpovedenějším autům na trhu, kam pak zařadit její otevřenou verzi? Tolik kritizovaná přední světla už totiž konečně vypadají normálně a pokud stáhnete plátěnou či příplatkovou pevnou karbonovou střechu (systém přidá údajně jen 10 kg), je to pohled téměř pro bohy. Za příplatek navíc můžete sáhnout po centrálním výfuku Akrapovič s karbonovou koncovkou, který nabídl již loňský koncept. S tím sériový model rovněž sdílí LED diodová zadní světla, decentní spoiler, nové přívody vzduchu na kapotě a upravené nasávače vzduchu na bocích karosérie. Abyste si mohli se svou Alfou dostatečně vyhrát, je k dispozici celkem sedm odstínů karosérie včetně nového žlutého laku Giallo, čtyři barvy třmenů brzdy a kola o velikosti 17, 18 nebo 19 palců. Interiér je v nabídce hned v šesti kombinacích a to včetně dvou různých materiálů sedadel s kompozitovým rámem. 

Pod kapotou i nadále „bublá“ přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.75 litru s výkonem 240 koní a točivým momentem 350 Nm. Nic se nezměnilo ani na zadní poháněné nápravě skrze dvouspojkový automat s možností řazení pádly pod volantem. Maximální rychlost je 258 km/h, na 96 km/h malý sporťák zrychlí během 4,1 sekundy. V základní výbavě nebude chybět sedmipalcová digitální přístrojová deska a soundsystém Alpine s USB/iPod/Bluetooth konektivitou. 

Zdroj: Alfa Romeo