Alfa konečně ukázala novou Giluii

Mezi fanoušky italských aut byste asi nenašli očekávanější model, než-li Alfu Romeo Giluia. Sedan střední třídy je vedením automobilky slibován již řadu let, představen byl až včera ve zrekonstruovaném muzeu Alfy a to hned ve vrcholném provedení QV.

Design prakticky hned po představení polarizoval veřejnost – jedni jsou z něj nadšení, druzí Alfě spílají a vyčítají údajnou podobu s automobily BMW. Ať už patříte do kteréhokoliv tábora, emoce novému sportovnímu sedanu upřít nejdou. Dlouhá kapota krásně kontrastuje s krátkým zadním převisem, ztvárnění přední části je navíc přesně takové, jak očekáváte. Maska chladiče dostala tvar erbu (podobně jako u kupé a roadsteru 4C) a plynule na ni navazuje dvojice výrazných přívodů vzduchu a ve spodní části nárazníku také aktivní splitter, upravující ve vyšších rychlostech prý dokonale vyladěnou aerodynamiku. Difuzor pro změnu dostal čtveřici koncovek výfuku, z nichž se bude linout jistě nádherný „ryk“.

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo Spider 1750 na prodej

Ten u vrcholného provedení QV obstarává přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 510 koní, na němž spolupracovalo například i Ferrari. Díky použití hliníku, karbonu nebo hliníkových kompozitů na konstrukci i karosérii se Alfě povedlo dosáhnout poměru výkon hmotnost nižšího než 3 kilogramy na koně. To by čistě matematickým přepočtem odpovídalo hmotnosti méně než 1530 kg, navíc optimálně rozložených v poměru 50:50. Výsledkem intenzivní diety by mělo být zrychlení na 100 km/h za 3,9 sekundy. Pokud nyní čekáte zmínku o pohonu všech kol, asi budete zklamáni. Ano, Alfa jeho nasazení plánuje, Giulia QV však je čistou zadokolkou se zadním diferenciálem s vektorováním točivého momentu odděleně pro každé kolo. O převodovce se tisková zpráva nezmiňuje, v zamčeném autě při statické premiéře však údajně byl šestistupňový manuál.

Mohlo by vás zajímat:  Jak by mohl vypadat nový Nissan GT-R?

Podvozek využívá v zadní části víceprvkovou nápravu, vpředu jsou upravené dvojité lichoběžníky, jimž dělají společnost upravené osy řízení. A když je řeč o řízení, tak jeho převod má být údajně vůbec neostřejší ve segmentu. Kola s typickým italským designem za sebou ukrývají karbon-keramické brzdy. Nejen v nejostřejším provedení se objeví volič jízdních režimů Alfa DNA, operující v módech Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing (určený jen pro sportovní provedení). Umírněnější provedení se mohou těšit také na pohon všech kol, přeplňované čtyřválce nebo naftové jednotky. O nich se však Alfa Romeo patrně rozhovoří na frankfurtském autosalonu.

Mohlo by vás zajímat:  TechArt GrandGT - úprava modernizované Panamery

Zdroj: Alfa Romeo