Alfa Romeo změní strategii a vrátí se k pohonu zadních kol

Pokud si dobře vzpomínáte, tak Alfa Romeo na přelomu osmdesátých a devadesátých let přešla pod křídla koncernu Fiat a změnila se tak strategie italské značky. Model 75 je označován za poslední pravou Alfu, jelikož disponoval ještě pohonem zadních kol. Všechny novější modely měly pohon předních nebo všech kol. Nyní vysvitla naděje, že by se Alfa Romeo mohla vrátit ke kořenům.

Prozatím to nejsou oficiálně potvrzené informace, ale podle zveřejněných faktů se chce automobilka vrátit k pohonu zadních kol. To by bylo pro značku to nejlepší, co může být. A proč najednou taková radikální změna? Dle odhalených detailů to vypadá, že vše změnil generální ředitel Sergio Marchionne. Alfa Romeo byla vždy dynamickou automobilkou, která konkurovala BMW i Mercedesu, ale v současnosti tomu tak není a to by se mělo změnit.

Změna strategie spočívá především v tom, že Alfa Romeo vyvine společně s Maserati zcela novou modulární platformu, která se stane základem pro dva sedany a dva crossovery. První „vlaštovkou“ bude dlouho očekávaná Giulia, která by se měla vyrábět od roku 2015 a stane se tak konkurentem BMW řady 3. O rok později dorazí další model se staronovým názvem Alfetta (měla by být i ve verzi Sportwagon) a ta pro změnu bude konkurovat BMW řady 5 a Mercedesu třídy E. Nová Alfetta bude o něco menší než starší 166, velikostí by se měla rovnat Maserati Ghibli.

Mohlo by vás zajímat:  Aston Martin oslavuje v Ženevě sto let

Bohužel v současné době jsou v módě zmíněné crossovery, a proto i Alfa Romeo musí do tohoto segmentu zavítat. V roce 2017 se dočkáme rivala pro BMW X1 a o rok později zase pro BMW X3 a Audi Q5. Všechny nové modely budou disponovat slušivým designem, sportovním stylem a dobrými jízdními vlastnostmi díky nové platformě, jež zajistí i snížení váhy.

O motorové paletě zatím nic nevíme, ale je téměř jisté, že většina motorizací bude převzata od Maserati a to včetně dvakrát přeplňovaného šestiválce nebo osmistupňové automatické převodovky ZF. Za pár let bude mít italská značka ve svém portfoliu dva sedany, dva crossovery, roadster na základech Mazdy MX-5 a nedávno představenou 4C. Asi se ptáte, co bude s Giuliettou a MiTem, že? Nikde není o nich ani zmínka, jelikož mají pohon předních kol a to by pro značku nebylo dobré. Takže buď se oba modely dočkají pohonu zadních kol nebo budou přesunuty do automobilového nebe…

Zdroj: carmagazine.co.uk