Alpina představuje zmodernizovaný model D3

BMW uvedlo začátkem léta omlazenou řadu 3, jejíž hlavní novinkou je zařazení tříválcové zážehové patnáctistovky pod kapotu. V případě lehce zmodernizované Alpiny D3 Bi-Turbo však nic podobného nehrozí – pod kapotou totiž zůstal třílitrový naftový šestiválec!

Jediným důvodem, proč naftovou alternativu k továrnímu BMW M3 po dvou letech opět zmiňujeme, jsou decentní úpravy vzhledu v duchu již zmíněné klasické řady 3. Nový design mají ledvinky a oba nárazníky, světla vpředu i vzadu využívají LED diod. Kabina je vyrobena z kvalitnějších materiálů, přičemž do základní výbavy se dostal tempomat i parkovací asistent.

Mohlo by vás zajímat:  Rolls-Royce Hyperion je na prodej. Opět!

Pod kapotou je i nadále vznětový třílitrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel, který má výkon 350 koní a točivý moment 700 Nm, v kombinaci s osmistupňovým automatem ZF. Sedan dokáže zrychlit na 100 km/h za 4,6 sekundy, maximální rychlost je 276 km/h. V dnešním světě nemůže chybět zmínka o spotřebě – D3 Bi-Turbo tak „žere“ jen 5,3 l/100 km a do ovzduší vypustí 139 g CO2/km. Kombi Touring bude o nějakou tu desetinku pomalejší a nějakou tu desetinku žíznivější, praktičností ale sedan přebije. 

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz 500E W124 na prodej

V základní konfiguraci má D3 Bi-Turbo pohon zadních kol, za příplatek se nicméně dá dokoupit čtyřkolka (pouze u verze kombi), stejně jako diferenciál s omezenou svorností. 

Zdroj: Alpina