AMG definitivně končí s dvanáctiválci

Auto 3265891 960 720

Automobilku Mercedes-Benz rozhodně není třeba nijak výrazně představovat. Zná ji téměř každý, a to hlavně ze segmentu prestižních vozů. Samotná automobilka má i svou divizi, která se specializuje na sportovní verze automobilů. Tato divize nese označení AMG a i o ní můžeme říci, že není nijak neznámá. Naopak. Dokonce se postarala o poměrně velký rozruch.

Konec dvanáctiválcových motorů

Pokud doufáte, že zpráva přicházející z Mercedes-AMG bude pozitivní a bude se týkat třeba nového vozu, který by výkonnostně zaujal, doufáte marně. Zpráva, která přišla, je spíše negativní. A týká se motorizací, které bude AMG nadále používat. Tedy spíše nepoužívat. Tobias Moers, který je vedoucí sekce Mercedes-AMG se totiž jasně vyjádřil v tom duchu, že jeho divizi přestane používat dvanáctiválcové motory. Tím pochopitelně naštval mnoho fanoušků, jelikož právě ti braly dvanáctiválcové motory ve vozech AMG jako něco samozřejmého a také unikátního.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche uvede nový čtyřválcový boxer pro modely Boxster a Cayman

Důvody? Hlavně praktické

Je nutno říci, že argumentace, se kterou AMG přichází, je celkem logická. Sami nevidí nijak velké důvody, proč u dvanáctiválce zůstávat, když vlastně stejnou práci dokáže odvést osmiválec. Srovnání se týkalo výkonu dvou konkrétních vozů. Modelu S65 AMG, pod jehož kapotou se nachází dvanáctiválec s výkonem 621 koní, a modelu AMG GT 63 S, kde je pouze osmiválec, který je však dvojitě přeplňovaný a tak nabízí výkon přesně 630 koní.

Argumentace je to celkem logická a pochopitelní. Na druhou stranu musíme přihlédnout i k jiným hodnotám, jako je točivý moment, který se pochopitelně při porovnání obou motorizací bude výrazně lišit.

Mohlo by vás zajímat:  BMW bude do 220d Coupé montovat nový motor

Když jde o praktické argumenty, nezapomněl Tobias Moers zmínit třeba i porovnání hmotnosti obou motorů, stejně jako i velikosti, kdy osmiválec vychází lépe i z pohledu rozložení hmotnosti as zatížení náprav. I toto je samozřejmě pravda.

Větší výběr pro zákazníky

Mnozí tento krok už delší dobu předpokládali. Stačí se podívat na aktuální nabídku, která tvoří portfolio divize AMG. Když se podíváme blíže, je nutné říci, že osmiválce aktuálně dominují. A to i tím, že jsou nabízeny hned v několika různých řadách. Pokud jde o dvanáctiválec, ten je skutečně využíván spíše okrajově. Mercedes-AMG tedy už delší dobu opouštěl tento motor a aktuálně je tato zpráva, dříve spojena jenom se spekulacemi, oficiálně potvrzena.

Mohlo by vás zajímat:  Jízda na rezervu ohrožuje auto více, než si myslíte. Zimní období je nejhorší

Pouze u AMG

Na závěr dodejme, že tato pro mnohé fanoušky špatná zpráva se týká výhradně jenom divize AMG. To znamená, že klasický Mercedes-Benz se ho ještě nevzdá. Aktuálně ho používá jak u luxusního sedanu řady S, tak je využíván také u vozů Maybach. Zde se zatím nepředpokládá, že by došlo k jeho náhradě za praktičtější osmiválec. Je to i proto, že u daných vozů hraje roli i určitý stupeň jedinečnosti, ke které může výraznou měrou přispívat i ona zvolená motorizace.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora