Ani auto s příliš mnoha najetými kilometry nemusí být špatná koupě

Pro mnoho lidí, kteří kupují ojetá auta, je počet najetých kilometrů ten vůbec nejdůležitější ukazatel technického stavu vozidla. Řada z nich má v hlavě nějakou hranici, kterou už nejsou ochotni překročit. A inzertní servery, na kterých se auta dnes nabízejí nejčastěji, těmto lidem často vycházejí vstříc, umožňují totiž zadat při filtrování inzerátů maximální počet najetých kilometrů. Pokud má pak prodávaný vůz na tachometru jen o jeden jediný kilometr víc, ve výsledcích hledání se vám vůbec nezobrazí.

Zdroj obrázku: Pixabay

Jde také o údržbu

Přitom nejde jen o počet najetých kilometrů, ale také o styl jízdy a hlavně o kvalitu údržby. Vezměte si třeba motorový olej, který by měl být měněn nejvýše po ujetí 20 tisíc kilometrů. Pokud někdo nabízí auto s 80 tisíci najetými kilometry, kterému během používání vyměnil olej hned pětkrát, pravděpodobně bude o poznání v lepším stavu než stejný model s polovinou najetých kilometrů, který má v motoru stále ještě původní olej. Ve skutečnosti by měl být majitel druhého zmíněného auta rád, že se mu ještě nezadřel motor.

Mohlo by vás zajímat:  Vermont v USA se může stát první zemí, kde budou na SPZ povoleny smajlíci
Zdroj obrázku: Pixabay

Projděte si seznam vyměněných dílů

Pokud má nějaké auto najeto opravdu hodně, řekněme 250 tisíc kilometrů, pravděpodobně na něm už nebude mnoho původních součástek. Pokud by se jednalo o počítač, řekli bychom, že je repasovaný. Pod původní karoserií pravděpodobně naleznete nové nebo relativně nové komponenty, jako je převodovka, rozvodný řemen, a možná dokonce i motor. V papírově starém autě tak mohou být díly, které mají najeto jen pár tisíc kilometrů.

Projít seznam náhradních dílů byste si měli v každém případě. Už proto, že některé součástky auta zkrátka potřebují po určitém počtu ujetých kilometrů výměnu. A pokud koupíte vůz, kde byly tyto preventivní výměny zanedbány, koledujete si o problémy. Naopak dobře udržovaná auta s mnoha kilometry na tachometru mohou být trefou do černého, alespoň v poměru cena–výkon, respektive kvalita.