Už se vám někdy stalo, že jste měli na tachometru více, než kolik byla maximální povolená rychlost v daném úseku? A přesto, že zde byl radar, jste žádnou pokutu nedostali? Není to žádná náhoda ani benevolence policistů. Za vše může jedna úprava, o které řidiči mnohdy vůbec nemají tušení. Díky ní se tak mohou vyhnout pokutám za rychlost.
Kolik jedu?
Chcete vědět, kolik opravdu jedete? Potom je tachometr vašeho vozu tím posledním místem, kam se dívat. Sice vám ukazuje nějakou hodnotu, ale ta neodpovídá realitě. Zjistit skutečnou rychlost vozidla lze jinak. Prvním způsobem je využít data z GPS. Dnes počítání rychlosti nabídne mnoho navigačních programů, stejně jako samostatné appky. Druhou možností je využít různých radarů, které rychlost počítají. V obou případech zjistíte, že vaše rychlost je jiná, než ukazuje auto. A vždy bude nižší než hodnota na tachometru.

Důvodem je odchylka
Není to chyba tachometru, ale záměrná konfigurace. Záměrná odchylka, kdy tachometry v autech ukazují méně. Důvody jsou prosté. Je to snaha o vyšší bezpečnost, protože vůz v danou chvíli jede o něco pomaleji, než si řidič myslí. Také je tímto způsobem eliminována situace, kdy by řidič rychlost porušil skoro nevědomky. Takto je jistotou, že i když bude mít na tachometru nepatrně vyšší hodnotu, než je povolená rychlost v místě, stále pojede dle předpisů.
Nespoléhejte na to
Pamatujte také na to, že na toleranci u tachometrů byste neměli vždy spoléhat. Může se totiž napříč jednotlivými automobilkami a značkami trochu lišit. U jednoho auta se s rychlostí 55 km/h do limitu padesátky v obci klidně ještě vejdete, u jiného už nikoliv. Je dobré raději věřit tomu, co ukazuje tachometr, a pokud se na chvíli zapomenete, bude vám nastavená odchylka jenom ku prospěchu věci. Stejně jako vám může být ku prospěchu i možná nastavená tolerance u policejních radarů.
Zdroj: https://www.aa.co.nz/cars/motoring-blog/why-does-my-speedo-read-higher-than-road-side-speed-monitors/