Asistent jízdy v pruhu je bezpečnostním prvkem v moderních autech, který má snižovat možné riziko dopravních nehod vzniklé tím, že řidič vyjede ze svého pruhu. Pravdou však je, že řada řidičů tento asistent raději vypíná. Proč? Jízda bez něho jim přijde bezpečnějším, než s ním. Toto je výčet hlavních důvodů.
Nefunguje dokonale
Asistent jízdy v pruhu může být napříč automobily na různých technických úrovních. Někde může fungovat zcela spolehlivě, ale jsou i vozy, kde ještě není dokonale doladěný a tak nefunguje dokonale. Ne vždy umí správně vyhodnotit situaci a tak možnou nehodu spíše způsobí, než aby riziko eliminoval.
Nefunguje vždy
Asistent jízdy v pruhu není vždy stoprocentní. Jsou místa, která nezvládá a v tu chvíli buď dojde k neočekávanému nebezpečnému manévru, nebo se prostě vypne a řízení přebírá řidič. Velkým problémem je, že nikdy nevíme, kdy a kde to nastane.
Nedrží naši jízdní stopu
Asistent jízdy v pruhu sice drží jízdní stopu v našem pruhu, ale často ne tu, na kterou jsme zvyklí. Můžeme tak jet příliš vpravo, nebo naopak příliš vlevo od středové čáry. To může být nepříjemné i nebezpečné. Dodejme však, že vývoj jde kupředu i v tomto směru a v budoucnu bude možné natavit si naši optimální.
Vůz se s námi pere
Asistent jízdy v pruhu může způsobovat to, že se s vozem doslova pereme. O to, jak a kudy pojedeme. Systémy jsou navrženy tak, že hlavní slovo máme my jako řidič a tak vůz přetlačíme. Stačí trochu zabrat. Jde však o celkem nepříjemný a rozhodně i nebezpečný manévr.
Nemůžeme jet podle sebe
Asistent jízdy v pruhu nám bude zabraňovat v tom, abychom některou ze zatáček projeli plynule tak, že zamíříme lehce do protějšího pruhu. Přitom hlavně na úzkých silnicích v prudších zatáčkách může být tento průjezd bezpečnější, než situace kdy se nás asistent snaží za každou cenu držet jenom v našem, mnohdy velmi úzkém pruhu.
Zdroj obrázku: Fotobanka Pixabay.com