Mnoho lidí obdivuje klasické britské Mini, ale to se vyrábělo tak dlouho, že vznikla řada šíleností. Například Aston Martin Ticford Mini pro jednoho velmi zámožného šejka. V roce 1983 stál tento unikát padesát tisíc Liber. Oproti tomu jeho nástupce Ticford Metro se později prodával veřejnosti za pětinovou cenu.
Dalším zvláštním typem bylo ERA Mini Turbo. Auto bylo v produkci mezi lety 1989 až 1991 a jedná se o nejrychlejší variantu Mini. Měl to byt spirituální nástupce klasické 1275 S. Motor je přeplňovaný A-series od Roveru a jeho výkon se po nadopování turbem vyšplhal na 94 koní, což vozu s pouhými 730 kg váhy udělovalo velice slušnou dynamiku a na Mini neuvěřitelnou maximální rychlost 185 km/h. Auto samozřejmě dostalo lehce upravený podvozek i interiér, kde se použila spousta dílů z nástupce Mini (tedy z typu Metro). Díky malému počtu vyrobených kusů (celkem pouze 436) a značně živému charakteru auta je i dnes velice vyhledávané a ceněné.