Audi A1 Clubsport Quattro

Audi A1 s víc než 500 koňmi pod kapotou? Proč ne? K vidění bude na akci Wörtherseetour 2011, kde bude na stánku Audi představeno A1 Clubsport Quattro, jako koncept nejostřejší verze nejmenšího modelu automobilky.           

Co vlastně musí mít auto pod kapotou, aby dosáhlo tak ohromného výkonu? V tomto případě se jedná o agregát 2,5 TFSI, který je dobře známý z Audi TT RS a RS3 Sportback. V případě těchto modelů ale nabízí výkon “pouze“ 250kW, zatímco pro vybroušenou A1 byl vyladěn na 370 kW a 660 Nm točivého momentu. Konstruktéři toho dosáhli úpravou turbodmychadla, mezichladiče a výfukového systému.           

Obrovské množství výkonu dokáže s A1 hodně zacvičit. Jak by také ne, když váží pouze 1390 kilogramů. V praxi to znamená zrychlení z 0-100 km/h za 3,7 vteřiny, z 0-200 km/h za 10,4 vteřiny a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za pouhé 2,4 vteřiny, při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni. Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h a kdo ví, kde by se až bez omezovače ručička tachometru zastavila. O bezpečné zastavení vozidla se starají keramicko-karbonové kotouče s šestipístkovými třmeny pro přední nápravu a ocelové kotouče pro kola zadní nápravy.           

Skrze šestistupňovou manuální převodovku bude výkon posílán tradičně na všechna čtyři kola. Systém quattro a samotnou převodovku si ostrý hatchback vypůjčil rovněž z modelu TT RS.           

K bezpečnému ovládání vozidla s takovým výkonem musel úpravami projít i exteriér. Koncept dostal aerodynamický body kit, který jej rozšiřuje o 60 milimetrů. Koncovka výfuku vyvedená na levé straně těsně před zadním kolem zase odkazuje na Audi A4 DTM. Pro dokonalou stabilitu je koncept vybaven adaptivním podvozkem a stojí na nízkoprofilových 19“ litých kolech. Vše je vkusně zabaleno do matného laku Glacier White, vyjma lesklé černé střechy, vyrobené z uhlíkových vláken.           

Mohlo by vás zajímat:  Jaguar XJ se bude nabízet také s prostornější karoserií

Uvnitř konceptu naleznete závodní sedačky se čtyřbodovými pásy, kůží potaženou středovou konzolu, tříramenný závodní volant a spoustu karbonových doplňků. Za předními sedadly se nachází prostor pro uložení závodní helmy a místo zadních sedaček je zde pouze rozpěrný profil pro zvýšení tuhosti karoserie.           

30. ročník Wörtherseetour 2011 se koná ve dnech od 1. -4. června u rakouského jezera Wörthersee. Mimo jiné bude na stánku Audi k vidění nová generace modelu A6 či ostré RS3 Sportback. 

Komentáře