Audi A3 dostalo sportovní variantu RS3

Jenom necelé dva roky se mohl Mercedes chlubit primátem nejvýkonnějšího hot hatche nižší střední třídy. Jeho tradiční rival z Ingolstadtu totiž na ženevském autosalonu ukáže RS3 Sportback s nejsilnějším pětiválcem v historii značky.

2.5litrové TFSI pod kapotou výhradně pětidvéřového hatchbacku má celkem 367 koní a 465 Nm, dostupných v pásmu od 1625 ot./min do 5550 ot./min. Jak napovídá již maska chladiče, výkon je přenášen na všechna kola pomocí systému quattro a to v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S tronic. A protože hmotnost šla mezigeneračně o 55 kg dolů, dokáže RS3 Sportback akcelerovat na 100 km/h za 4,3 sekundy (zlepšení o 0,3 sekundy) a vyvinout obligátní rychlost 250 km/h. Pokud by si někdo chtěl poznačit kolonku spotřeba a emise, pak počítejte s papírovými 8,1 l/100 km a 189 g CO2/km.

Mohlo by vás zajímat:  Australská policie dostane nový super rychlý Ford Falcon GT RSPEC

Kromě upraveného motoru se dostalo i na podvozek, který sedí o 25 mm blíže vozovce než v případě klasické A3. Zároveň má RS3 širší nápravy, vpředu 1599 mm a vzadu 1514 mm, a možnost připlatit si za adaptivní tlumiče Magnetic Ride se čtyřmi režimy nastavení. Za působivě tvarovanými 19palcovými koly s pneumatikami 250/30 R19 vpředu a 235/35 R19 vzadu se ukrývají brzdové kotouče o průměru 370 mm vpředu, respektive 310 mm vzadu. Za příplatek je možné dostat i karbon-keramické kotouče.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Nissan Juke vsází na futuristický vzhled. Hlavním lákadlem mají být netradiční světla

Nakousnuto už bylo téma vizuálních změn, které však nezahrnuje pouze výrazněji tvarovanou masku chladiče se strukturou včelí plástve a nápisem quattro, nýbrž také přední nárazník s většími nasávacími otvory, zadní nárazník s dvojicí oválných koncovek výfuku a difuzorem, spoiler na víku kufru a výrazněji tvarované prahy. Po přesunutí do interiéru okamžitě zaujme zploštělý sportovní volant potažený Alcantarou, doplněný o sportovní sedadla v kůži Nappa a hliníkové pedály. Co možná při jízdě na okruhu oceníte víc, to jsou ukazatele tlaku turbodmychadla, teploty oleje a času na kolo. V rámci příplatkové výbavy je kromě karbonových, pianově černých či hliníkových dekorů možné zvolit sedadla RS s karbonovou a o 7 kg lehčí konstrukcí.

Mohlo by vás zajímat:  Seat Leon poprvé oficiálně

Zdroj: Audi