Audi má plug-in hybridní Q7 s benzínovým motorem

Do Ženevy přijelo Audi s plug-in hybridní Q7 e-tron quattro, jež pod kapotou kromě elektromotoru měla také vznětový třílitrový šestiválec. S touto kombinací by však čtyři kruhy neměly moc šancí uspět na vybraných asijských trzích, proto například do Číny, Singapuru nebo Japonska zamíří Q7 e-tron quattro se zážehovým čtyřválcem 2.0 TFSI.

V porovnání s dieselovým motorem je ten benzínový nepatrně slabší, když nabízí 252 koní a 370 Nm, elektromotor, integrovaný do osmistupňového automatu Tiptronic, o výkonu 128 koní s točivým momentem 350 Nm však zůstal nezměněn. Celkově velké SUV disponuje 367 koňmi a točivým momentem 700 Nm, což je dostatek na maximální rychlost 220 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. V kombinovaném režimu si Q7 řekne o papírových 2,5 l/100 km, což odpovídá méně než 60 g CO2/km. Celkový dojezd je 1020 kilometrů, díky lithium-iontovým akumulátorům o kapacitě 17,3 kWh, umístěným pod podlahou zavazadlového prostoru, nicméně můžete jet až 53 km čistě na elektřinu. Nabití díky dvoufázové technologii zabere pouze dvě a půl hodiny.

Mohlo by vás zajímat:  Druhá generace Chevroletu Volt přináší významná zlepšení

Designové změny benzínového e-tronu odpovídají, s výjimkou výrazněji tvarového předního nárazníku, dieselové verzi. Unikátní je tak maska chladiče, 19palcová kola i zadní difuzor. Ve standardní výbavě e-tronu nechybí přístrojová deska Virtual cockpit, navigace MMI navigation plus nebo automatická klimatizace s integrovanou tepelnou pumpou.

Zdroj: Audi