Audi odlehčilo kupé TT

Od osmého do jedenáctého května se v Rakousku u jezera Wörthersee koná každoroční sraz příznivců vozidel GTI. A protože má tento sraz plnou podporu mateřského Volkswagenu, každým rokem tam koncernové značky předvedou nějaký nový koncept. 

Jinak tomu nebude ani letos. Kompletní seznam novinek sice neznáme, Audi však již svou největší pecku představilo. TT Ultra Quattro Concept je vlastně takovým TT na rozloučenou, protože již příští rok poznáme novou generaci tohoto populárního kupé. 

A aby to loučení bylo co nejstylovější, vybavilo Audi koncept Ultra Quattro hned několika odlišnostmi. Tou první je vzhled. Agresivně vyhlíží maska chladiče, nové jsou oba nárazníky, prahy, kola nebo zadní křídlo. Karosérie je nastříkána do bílé barvy, kterou doplňuje kapota, střecha, kufr a spodní část prahů a nárazníků v tmavé barvě. Prvky v tmavším odstínu jsou navíc vyrobeny z materiálu CFRP, což je karbonem vystužený plast. 

Mohlo by vás zajímat:  Nový bodový systém - Přísnější nebo krutý?

Interiér se dočkal odlehčených sedaček z modelu R8 GT a karbonových výlisků na palubní desce a panelech dveří. Místo zadních sedadel je rozpěra, která zlepšuje tuhost karosérie. Další změny zahrnují nové ovladače na středové konzoli či nový přístrojový štít. 

Největší změnou ale není vzhled, nýbrž kompletní odlehčení! Audi totiž ušetřilo celých 299 kilogramů. Můžete se ptát kde… Především je to použitím již zmiňovaného materiálu CFRP. Kromě panelů karosérie jej také naleznete na střeše či sloupku B. Na podlaze automobilu pro změnu najdete hořčík. 22 kg ušetřila sedadla, dalších 20 kg hliníková kola… Celková váha 1111 kg tak rozhodně není dílem náhody.

Mohlo by vás zajímat:  Italská motocyklová stálice jde do letošní sezony s jednoduchým konceptem: Upravila design a snížila ceny

Díky všem úsporným opatřením je TT Ultra Quattro o dost rychlejší než klasické TT. Pod kapotou se nachází čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 310 koní s točivým momentem 400 Nm. Audi uvádí, že sprint na 100 km/h zvládne Ultra Quattro za 4,2 sekundy – o 1,3 sekundy rychleji než klasické TT a jen o 0,1 sekundy pomaleji než  TT RS Plus. Maximální rychlost je 280 km/h. 

Stejně jako většina aut, která se na srazu představí, zůstane i tohle TT pouze jednokusovou záležitostí. Audi však počítá s použitím některých úsporných prvků v budoucí třetí generaci kupé a kabrioletu TT

Mohlo by vás zajímat:  Alfa mírně modernizovala dvojici modelů Quadrifoglio Verde

Zdroj: Audi