Audi představí v Ženevě ~plynovou~ A3

Ženeva se zase po pár letech oblékne do zeleného hávu. Alespoň tak to má naplánované koncern Volkswagen. Na jeho stánku totiž uvidíme auto s nejnižší spotřebou na světě a o kousíček dál, u Audi, bude mít premiéru elektrická A3 e-tron a také A3 g-tron, spalující CNG

To bude uloženo ve dvou nádržích (každý váží 27 kg), které se nachází pod zadními sedačkami. Každá nádrž pojme 7 kg CNG, stlačeného na hodnotu 200 barů. Fígl skrývá g-tron v elektronické regulátoru tlaku plynu. Ten pomůže tlak upravit ve dvou krocích na hodnotu 5 – 9 barů a automaticky přepne na benzínovou pohonnou jednotku 1.4 TSI, pokud tlak klesne na 10 barů. 

Přepínání na benzínovou jednotku však jde také manuálně, pomocí knoflíku na středovém panelu a například studený start probíhá vždy výhradně na benzín. A když už jsme u benzínové jednotky – ta má výkon 110 koní a maximální točivý moment 200 Nm. Spotřeba speciálně upravené A3 se pohybuje okolo 3,5 kg CNG na 100 km, dojezd je pak celých 1300 km (400 na CNG + 900 na benzín). 

Mohlo by vás zajímat:  Audi vylepšuje modely e-tron nabíjením střídavým proudem o výkonu 22 kW a zvýšením jízdního komfortu

Audi se ve své zprávě dále zmiňuje, že klasické CNG může být nahrazeno jeho vlastním palivem e-gas. To se vyrábí v německé obci Werlte a jedná se vlastně o syntetický metanu (e-gas) z CO2 a elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Množství tohoto plynu, které se vyrobí v závodu ve Werlte pokryje spotřebu 1500 nových vozů Audi A3 Sportback g-tron za předpokladu, že každý z nich ujede v průměru 15 000 kilometrů ročně, a to s neutrální bilancí CO2.

Zdroj: Audi