Modelová řada Audi A3 bude pro frankfurtském autosalonu konečně kompletní. K hatchbacku s trojicí nebo pěticí dveří a sedanu se přidá třídveřový kabriolet s klasickou plátěnou střechou a platformou MQB.
Díky modulární koncernové platformě MQB má A3 o 50 kg nižší pohotovostní hmotnost než předchůdce (1365 kg), i tak je ale o více než 100 kg těžší v porovnáním s klasickým třídveřovým hatchbackem. Zcela nová je karosérie, která bude mít vyšší torzní tuhost a bude i větší – mezigeneračně narostla do délky na 4,42 m a do šířky na 1,79 m. Výška byla zredukována o 15 mm na 1,41 m, rozvor narostl na hodnotu 2,6 m. Zavazadlový prostor nabízí, při stažené střeše, 287 litrů, což je o 60 litrů více, než doposud.
Vzhled karosérie se drží stylu, který byl nastolen základním hatchbackem. Na výběr je 16 laků karosérie a kola o rozměru 16 – 19 palců. Látková střecha se díky elektronice dokáže natáhnout nebo složit za 18 sekund a to až do rychlosti 50 km/h. Pro movitější zákazníky je připravena i „akustická verze“ plátěné střechy, která má silnější vnitřní pěnovou vrstvu, díky čemuž do kokpitu neproudí tolik hluku. Zatímco klasická střecha je k dispozici pouze v černé barvě, její akustická verze může být černá, hnědá nebo šedá. Od prostřední výbavy Ambiente je ve standardu větrný deflektor.
Čtyřmístný interiér opět vychází z hatchbacku, oproti kterému se prakticky nezměnil. Kromě výbavových stupňů Attraction, Ambition a Ambiente je v nabídce i tradiční paket S line (na obrázcích). Za příplatek bude k dispozici audio Bang & Olufsen nebo informační systém MMI s navigací a sedmipalcovým monitorem. Ani kabriolet nezůstane ochuzen o Audi connect, díky kterému se mohou pasažéři na palubě připojit k internetu.
Pod kapotou se objeví dva zážehové motory TFSI a dva vznětové motory TDI. Základní benzínová 1.4 TFSI má výkon 140 koní, silnější 1.8 TFSI má 180 koní. Dieselové jednotky 1.6 TDI a 2.0 TDI mají výkon 110 koní, respektive 150 koní. 1.8 TFSI standardně spolupracuje s převodovkou S Tronic, ostatní motory jsou vybaveny šestistupňovým manuálem. Vybrané jednotky mohou mít za příplatek i pohon všech kol Quattro. Standardní podvozek může být nahrazen jeho sportovnější verzí, která má o 15 mm sníženou světlou výšku. Pokud zvolíte balíček S line, je podvozek o 25 mm blíže k vozovce.
Vrcholem nabídky zůstává verze S3, kterou pohánění dvoulitrové TFSI o výkonu 300 koní v kombinaci se šestistupňovou převodovkou S Tronic a pohonem všech kol Quattro. Z 0 na 100 km/h zrychlí S3 Cabriolet za 5,4 sekundy, průměrná spotřeba je 7,1 l/100 km. Vzhledově dostane S3 upravené nárazníky, osmnácti- nebo devatenáctipalcová kola a o 25 mm snížený podvozek.
##a3_cabriolet##
Zdroj: Audi