Audi představilo otevřenou verzi hatchbacku A3

Modelová řada Audi A3 bude pro frankfurtském autosalonu konečně kompletní. K hatchbacku s trojicí nebo pěticí dveří a sedanu se přidá třídveřový kabriolet s klasickou plátěnou střechou a platformou MQB. 

Díky modulární koncernové platformě MQB má A3 o 50 kg nižší pohotovostní hmotnost než předchůdce (1365 kg), i tak je ale o více než 100 kg těžší v porovnáním s klasickým třídveřovým hatchbackem. Zcela nová je karosérie, která bude mít vyšší torzní tuhost a bude i větší – mezigeneračně narostla do délky na 4,42 m a do šířky na 1,79 m. Výška byla zredukována o 15 mm na 1,41 m, rozvor narostl na hodnotu 2,6 m. Zavazadlový prostor nabízí, při stažené střeše, 287 litrů, což je o 60 litrů více, než doposud.

Vzhled karosérie se drží stylu, který byl nastolen základním hatchbackem. Na výběr je 16 laků karosérie a kola o rozměru 16 – 19 palců. Látková střecha se díky elektronice dokáže natáhnout nebo složit za 18 sekund a to až do rychlosti 50 km/h. Pro movitější zákazníky je připravena i „akustická verze“ plátěné střechy, která má silnější vnitřní pěnovou vrstvu, díky čemuž do kokpitu neproudí tolik hluku. Zatímco klasická střecha je k dispozici pouze v černé barvě, její akustická verze může být černá, hnědá nebo šedá. Od prostřední výbavy Ambiente je ve standardu větrný deflektor

Čtyřmístný interiér opět vychází z hatchbacku, oproti kterému se prakticky nezměnil. Kromě výbavových stupňů Attraction, Ambition a Ambiente je v nabídce i tradiční paket S line (na obrázcích). Za příplatek bude k dispozici audio Bang & Olufsen nebo informační systém MMI s navigací a sedmipalcovým monitorem. Ani kabriolet nezůstane ochuzen o Audi connect, díky kterému se mohou pasažéři na palubě připojit k internetu. 

Pod kapotou se objeví dva zážehové motory TFSI a dva vznětové motory TDI. Základní benzínová 1.4 TFSI má výkon 140 koní, silnější 1.8 TFSI má 180 koní. Dieselové jednotky 1.6 TDI2.0 TDI mají výkon 110 koní, respektive 150 koní. 1.8 TFSI standardně spolupracuje s převodovkou S Tronic, ostatní motory jsou vybaveny šestistupňovým manuálem. Vybrané jednotky mohou mít za příplatek i pohon všech kol Quattro. Standardní podvozek může být nahrazen jeho sportovnější verzí, která má o 15 mm sníženou světlou výšku. Pokud zvolíte balíček S line, je podvozek o 25 mm blíže k vozovce. 

Mohlo by vás zajímat:  Šestice sportovních Audin, které chcete mít v garáži

Vrcholem nabídky zůstává verze S3, kterou pohánění dvoulitrové TFSI o výkonu 300 koní v kombinaci se šestistupňovou převodovkou S Tronic a pohonem všech kol Quattro. Z 0 na 100 km/h zrychlí S3 Cabriolet za 5,4 sekundy, průměrná spotřeba je 7,1 l/100 km. Vzhledově dostane S3 upravené nárazníky, osmnácti- nebo devatenáctipalcová kola a o 25 mm snížený podvozek. 

##a3_cabriolet##

Zdroj: Audi