Audi představilo podobu nového kupé TT

Chcete zcela nové auto, které však prakticky vypadá jako jeho předchůdce? Pak jste u Audi, respektive modelu TT zcela správně! Nová generace velmi populárního kupé totiž na první pohled moc odlišností nenabízí.

Vždyť karosérie se chlubí téměř stejným profilem jako předchůdce a ani tvar zadních světlometů není příliš odlišný. Tu největší změnu tak budeme muset hledat v přední části, kde našla své místo šestiúhelníková maska chladiče, kterou se chlubily všechny poslední koncepty Audi. Nový je rovněž design světlometů, která mohou být na přání vyrobena z LED diod. Pokud se budeme bavit o designu, musíme zmínit i linku Tornado, táhnoucí se od přední až po zadní část.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota představuje další dodávku – ProAce City

O interiéru nového TT byla řeč již v lednu, přesto připomenu, že dominantou je 12,3palcový TFT displej s grafickým procesorem Nvidia Tegra 30, který nejen supluje budíky, ale i multimediální systém MMI, který jinak nalezneme na středovém panelu většiny nových Audi. Místo multimediálního systému tak na středovém panelu nalezneme pouze trojici výdechů klimatizace a několik tlačítek. Vizuálně je tak interiér až neuvěřitelně čistý.

Trošku netradičně je nové TT o 20 mm kratší než předchůdce, i přesto má však o 37 mm delší rozvor. Kupé je nově také o 8 mm užší, výška zůstala zachována. V řeči absolutních čísel má TT na délku 4180 mm, na šířku 1832 mm, na výšku 1353 mm a do rozvoru náprav 2505 mm. Do kufru nově naložíte až 305 litrů, což je o 13 litrů více než doposud. Díky použití modulární platformy MQB byla také snížena hmotnost a to o docela podstatných 50 kg. Díky tomu tak základní model nového TT váží pouze 1230 kg.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Rapid Xin Rui se představila v Šanghaji

Pod kapotou dostanou ze začátku místo dva benzínové a jeden vznětový čtyřválec. Základem je vznětová jednotka 2.0 TDI o výkonu 184 koní s točivým momentem 380 Nm. Zrychlení na 100 km/h proběhne za 7,2 sekundy, maximální rychlost je 235 km/h a to při spotřebě 4,2 l/100 km. Slabším zážehovým motorem je 230koňové dvoulitrové TFSI s točivým momentem 370 Nm. Sprint na 100 km/h proběhne za 6 sekund (5,3 s automatem S tronic a pohonem všech kol), maximální rychlost je 250 km/h a spotřeba je průměrně 6,8 l/100 km. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW řady 2 dostalo balíček M Performance

Samostatnou kapitolou je sportovněji laděná verze TTS se čtyřválcem 2.0 TFSI o výkonu 310 koní s točivým momentem 380 Nm. Díky standardnímu pohonu všech kol a příplatkovému automatu S tronic zrychluje TTS na 100 km/h za 4,7 sekundy. Oproti klasickému kupé pak TTS sedí také o 10 mm blíže vozovce, nabídne větší kola a také lepší brzdy.

##audi_tt##

Zdroj: Audi