Audi představilo první sériové auto s laserovými světlomety

Ještě v únoru BMW prohlašovalo, že se od podzimu stane první automobilkou, která nabídne lasery v hlavních svetlometech u sériově vyráběného automobilu. Toto prvenství však díky velkému rivalovi z Ingolstadtu již nezíská.

Audi R8 LMX se totiž do prodeje dostane již v létě a tak BMW předběhne minimálně o několik týdnů. Dosluhující supersport má laserové paprsky, které spolupracují s novými LED světly Matrix, které využívá třeba nová A8.

Obě přední světla dostala po jednom laserovém modulu, přičemž jeden modul je složen ze čtveřice laserových diod pro dálkové svícení. Průměr této technologie je přitom jen 300 mikrometrů a generuje modré laserové světlo s vlnovou délkou 450 nanometrů. To je pak pomocí fosforu převedeno na technicky přípustné bílé světlo s tepelnou chromatičností 5500 kelvinů. Podle Audi jsou toto ideální hodnoty pro lidské oko, které pomáhají řidiči lépe rozeznat kontrast barev a údajně také předcházejí únavě.

Mohlo by vás zajímat:  BMW M3 E30 - Královna z garáže

Laserový paprsek se aktivuje při 60 km/h a doplňuje LED diodová hlavní světla. Senzor, spolupracující s inteligentním kamerovým systémem, dále pomáhá snižovat riziko oslnění okolních řidičů, když je dokáže detekovat a upravuje intenzitu světla.

Kromě nových světlometů má však R8 LMX i další úpravy. Začít můžeme modrou karosérii v odstínu Ara Blue s karbonovými doplňky a především pevně uchyceným zadním křídlem. Exkluzivně pro tento model byl navržen design devatenáctipalcových kol, za kterými se schovávají karbonové kotouče brzd. Interiér dostal sedadla v kůži Nappa s modrým diamantovým prošíváním v barvě karosérie. Modré prošívání, jen v odstínu Sepang Blue, objevíme též na palubní desce, volantu nebo výplních dveří. Další změny zahrnují karbonový dekor na středovém panelu nebo nové koberečky.

Mohlo by vás zajímat:  Saleen představil vlastní interpretaci Fordu Mustang

Pod kapotou najdeme mírně posílený 5.2litrový desetiválec o výkonu 570 koní s točivým momentem 540 Nm. Oproti modelu V10 Plus to znamená nárůst 20 koní a oproti klasickému modelu V10 pak dokonce o 45 koní. Spolu se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol Quattro zrychluje R8 LMX na 100 km/h za 3,4 sekundy, dosahuje maximální rychlosti 320 km/h a spotřebuje 12,9 l/100 km.

Zdroj: Audi