Audi představilo také S4

Hlavní hvězdou frankfurtské expozice Audi je nová generace sedanu a kombi A4. Spolu s ní se v Hesensku představila rovněž sportovní varianta S4, lákající na přeplňovaný šestiválec a agresivnější design.

Prohlídku nové sportovní dvojice začneme pod kapotou, kde sídlí přeplňovaný třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 354 koní s točivým momentem 500 Nm v rozmezí 1300 – 4500 ot./min. Hnací síla motoru je přes osmistupňový automat Tiptronic přenášena na vozovku trvalým pohonem všech kol quattro. Samosvorný mezinápravový diferenciál distribuuje při normální jízdě 60 procent hnací síly na zadní nápravu a 40 procent na přední nápravu. V závislosti na provozní situaci ale dokáže přenést až 70 procent točivého momentu na přední nápravu, nebo až 85 procent na zadní nápravu. Čtyřkolka je doplněna funkcí rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Za příplatek pak Audi dodá sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje sílu mezi zadní kola. Zrychlení 1630 kilo těžkého modelu (Avant je o 45 kilogramů těžší) proběhne za 4,7 sekundy, přičemž ručička rychloměru se zastaví až na 250 km/h. Udávaná spotřeba je 7,4 l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz třídy S oficiálně odhalen! Informace, české ceny

Podvozek má vpředu i vzadu pětiprvkové zavěšení, oproti sérii je pak o 23 mm blíže vozovce. Mezi příplatky se objevuje dynamické řízení nebo adaptivní tlumiče, ty lze spolu s motorem, řízením, převodovkou Tiptronic a sportovním diferenciálem nastavovat prostřednictvím voliče Audi drive select.

Zvenku S4 od běžné A4 poznáte podle nově tvarovaných nárazníků, hliníkových krytů zrcátek, nástavců prahů, decentního spoileru na víku kufru a difuzoru se čtyřmi koncovkami výfuku. Přední i zadní světla jsou kompletně diodová, eura navíc vytáhnou z kapsy čelní reflektory Matrix LED. Kola mají standardně 18 palců, za příplatek se dodávají i o palec větší ráfky.

Mohlo by vás zajímat:  Range Rover se proměnil v nejluxusnější auto na světě

Uvnitř zaujmou sportovní sedadla s nastavitelnými bočními polštáři, integrovanými opěrkami hlavy a pneumatickou masážní funkcí, čalouněná kombinací perleťové kůže Nappa a Alcantary v odstínech Soul, šedá Rotor a červená Magma. Ozdobná obložení mají podobu matného kartáčovaného hliníku. Před řidičem může být na přání dodávaný Audi virtual cockpit s 12,3palcovým displejem a třemi různými režimy zobrazení – jedním z nich je sportovní režim s otáčkoměrem uprostřed. K dispozici je též multimediální systém MMI v několika podobách. Vrchol tvoří MMI Navigation plus s MMI touch, 8,3palcovou obrazovkou a ovládáním (mimo jiné) prostřednictvím touchpadu, který je integrován do otočného ovladače. V rámci příplatků pak lze sáhnout po audiosystému Bang & Olufsen s prostorovým zvukem nebo průhledovém HUD displeji.

Mohlo by vás zajímat:  1000 koní pro běžný provoz

Zdroj: Audi