Audi představuje koncept zajímavého kombi

S povedeným konceptem Audi Prologue jste se na našich stránkách poprvé setkali již loni v listopadu, kdy se na autosalonu v LA ukázalo přes pět metrů dlouhé kupé. Jeho bezpilotní verze přijela na veletrh elektroniky v Las Vegas mimo jiné s novým lakem a upraveným pohonným ústrojím. Třetí setkání s konceptem proběhne v Ženevě, kde se ukáže praktičtější provedení Avant.

Jeho hlavní filozofií je ukázat světu novu interpretaci modelu Avant, o což se Prologue snaží i dynamičtějším ztvárněním karosérie, které však víceméně odpovídá dříve představenému kupé. Máme tady hlavní světlomety s technologií Matrix Laser, hexagonální masku chladiče, agresivní nasávací otvory v předním nárazníku, 22palcová kola s dynamickým designem, zadní světla s 3D efektem a dveře bez zbytečně rušivých klik. Pro jejich otevírání jsou použity senzory v hliníkových rámech bočních oken. Jedinou výraznější změnou je ztvárnění zadní části, více připomínající karosérii kombi (nebo lépe řečeno shooting brake). Na délku má Prologue Avant 110 mm přes 5 metrů, šířka narostla díky vytaženým blatníkům na 1970 mm (+ 20 mm) a vyšší je koncept  o 10 mm (celkem 1400 mm). Rozvor náprav 2990 mm zůstal zachován.

Mohlo by vás zajímat:  Nová speciální edice Chrysleru 300

Interiér je směsicí hliníku, jasanového dřeva a prvotřídní kůže s příznačným jménem Unikat. Místa je dost pro čtveřici pasažérů, kdy každý z nich má k dispozici samostatné křeslo, a hned pět dotykových displejů. Tři včetně přístrojového panelu naleznete v přední části kabiny kolem řidiče, dvě OLED obrazovky se starají o zábavu cestujících vzadu. 

Jako nejzajímavější z celého konceptu lze bez problému označit plug-in hybridní pohonné ústrojí s bezdrátovým napájením, kombinující třílitrový diesel TDI, elektromotor v osmistupňovém automatu Tiptronic, lithium-iontové akumulátory o kapacitě 14,1 kWh a pohon všech kol Quattro. Systémový výkon je 455 koní a 750 Nm, což stačí na zrychlení za 5,1 sekundy, maximální rychlost 250 km/h a spotřebu 1,6 l/100 km. Čistě elektrický dojezd je 54 km. Podvozek je vybaven vzduchovým odpružením a vedle pohonu všech kol má též natáčecí zadní nápravu v rozsahu pěti stupňů. Zastavení mají na starosti karbon-keramické brzdy.

Mohlo by vás zajímat:  Ferrari vyrobilo jedinečnou 458 Italia

Zdroj: Audi