Audi představuje novou generaci A4

BMW nedávno přišlo s faceliftem řady 3, Mercedes zase na začátku minulého roku se zcela novou třídou C. Čekalo se tedy, jak zareaguje poslední člen německého prémiového triumvirátu. Audi představilo novou A4 až dnes a na první pohled se dá hovořit spíše o evoluci.

Základní designové prvky totiž vesměs odpovídají odcházející generaci s označením B8. Při bližším ohledání si však všimnete širší masky chladiče Singleframe, vykrojených předních světlometů s LED diodami denního svícení (za příplatek mohou být osazeny technologií Matrix LED) a nového tvaru zadních světlometů s full-LED technologií. Pohled z profilu dává vyniknout nejen vytaženým blatníkům, ale též elegantnější linii střechy (snižuje koeficient odporu vzduchu na cx = 0,23 u sedanu a cx = 0,26 u kombi) a zadnímu spoileru u provedení Avant. Pokud jste se pořád nezbavili dojmu, že než o novou generaci jde o facelift předchozího provedení, pak se stačí podívat do technických údajů, kde například stojí snížení hmotnosti, díky hliníku a oceli, až o 120 kilogramů. Nejlehčí A4 tak váží 1320 kg. V menším kontrastu s úbytkem hmotnosti jsou, při použití modulární platformy MLB Evo, větší vnější rozměry – sedan má 4,73 metru na délku (+ 25 mm), 1,84 metru na šířku (+ 16 mm) a 1,43 metru na výšku. Mezi nápravami je 2,82 metru, což znamená nárůst o 12 mm.

Signifikantní zvětšení karosérie má za následek více místa pro cestující v obou řadách sedadel. Ti vpředu si užívají o 24 mm více místa na hlavu a o 11 mm více místa pro ramena, vzadu došlo k prodloužení prostoru pro nohy o 23 mm. Kufr kombi Avant pojme v základní konfiguraci 505 litrů (+ 15 litrů), po sklopení sedadel počítejte s 1510 litry prostoru. Na druhém konci kabiny se změnilo prakticky vše, co mohlo být změněno. Zcela nová je palubní deska s volně stojícím displejem multimediálního systému, jehož rozměr je u vrcholné specifikace 8,3 palce. Infotainment lze kromě dotyku a tlačítek ovládat také hlasem, dále zvládne internetové připojení LTE a Wi-Fi nebo rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Další displej, tentokrát s rozměrem 12,3 palce, může nahradit konvenční přístrojovou desku. A aby nebylo smutno zadním cestujícím, je v příplatkové výbavě položka se zadním zábavním systémem a dvěma tablety o rozměru 10,1 palce. Řidič i spolujezdec však možná více uvítají nová přední sedadla s podélně nastavitelnou opěrkou hlavy. Rozmařilostí je LED diodové osvětlení interiéru v celkem 30 barevných kombinacích. 

Mohlo by vás zajímat:  Nástupce 1M Coupé oficiálně potvrzen

Základní pohonnou jednotkou je zážehová přeplňovaná čtrnáctistovka TFSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm. Stejné palivo konzumuje také dvoulitr TFSI o výkonu 190 koní s točivým momentem 320 Nm, respektive o výkonu 252 koní s točivým momentem 370 Nm. Druhou stranu mince tvoří naftový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 150 koní s točivým momentem 320 Nm nebo o výkonu 190 koní s točivým momentem 400 Nm, respektive šestiválec 3.0 TDI o výkonu 218 koní s točivým momentem 400 Nm nebo o výkonu 272 koní s točivým momentem 600 Nm. Pro spořivé zákazníky má Audi připravenou verzi 2.0 TDI ultra se sníženým podvozkem, pneumatikami s nízkým valivým odporem nebo upravenou převodovkou či Avant 2.0 TFSI g-tron s pohonem na CNG. Výkon druhé jmenované varianty je 170 koní a točivý moment 270 Nm, přičmž průměrná spotřeba se pohybuje kolem 4 kg/100 km (nádrže pod podlahou auta pojmou 19 kg CNG) a dojezd na hranici 950 kilometrů (500 km na plyn a 450 km na benzín). Všechny čtyřválcové motory jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol, šestiválcový diesel disponuje pohonem všech kol Quattro a automatickou převodovkou, v případě 272koňové verze dokonce s osmi stupni. Pro zbytek nabídky je alternativou sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic, silnější dvoulitr TDI a nejsilnější zážehový čtyřválec mohou mít také poháněná všechna kola. 

Zdroj: Audi