Audi představuje prodlouženou A6 pro Čínu

Portfolio plug-in hybridních Audi e-tron postupně roste. V Evropě momentálně dostanete A3 e-tron, Q7 e-tron a R8 e-tron, šanghajský autosalon přitom přinese prodlouženou A6 s benzín-elektrickou pohonnou jednotkou do zásuvky.

Speciálně pro Čínu vyvinutý sedan kombinuje dvoulitrové TFSI o výkonu 211 koní s točivým momentem 350 Nm a elektromotor o výkonu 124 koní s točivým momentem 220 Nm, celkově přitom více než 2 tuny vážící A6 disponuje 245 koňmi a 500 Nm. Ty jsou posílány na přední kola prostřednictvím osmistupňového automatu Tiptronic, tato kombinace stačí na stokilometrovou rychlost za 8,4 sekundy a maximálních 210 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném režimu je 2,2 l/100 km, což je jinými slovy také 52 g CO2/km, dojezd je slušných 880 km. Lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh jsou umístěny pod podlahou kufru a umožňují čistě elektrických 50 kilometrů při maximálních 135 km/h. Nabití z průmyslové zásuvky zabere pouhé dvě hodiny, běžná domácí zásuvka v Číně však tento čas protáhne na osm hodin.

Mohlo by vás zajímat:  Audi má plug-in hybridní Q7 s benzínovým motorem

Vizuálně zapadá A6 L do rodiny modelů e-tron, když dostala 18palcová kola v mírně futuristickém designu, zvýrazněnou masku chladiče, LEDková světla v předních nasávacích otvorech, decentní spoiler na víku kufru, difuzor s ukrytými koncovkami výfuku a loga e-tron. Kabina je vybavena palubním počítačem s ukazatelem aktuálního systémového výkonu, spotřeby a dojezdu, multimediální systém MMI byl obohacen o vizualizaci toku energie plug-in hybridního systému. Jednu nevýhodu s sebou ekologická A6 přece jen nese – kufr se díky instalaci baterií zmenšil na 340 litrů.

Mohlo by vás zajímat:  Bentley představilo svůj první plug-in hybrid

Zdroj: Audi