Audi připravilo koncept RS5 s dieselem TDI

Ještě nedávno by většina z Vás asi nad dieselovým sportovním kupé od Audi ohrnula nos. Dnes je však jiná doba, šetřit se musí a diesely se navíc dynamikou zcela vyrovnaly zážehovým sourozencům. 

A to je také případ Audi RS5 TDI, které navíc oslavuje 25 let motorů TDI, s třílitrovým šestiválcem se dvěma turbodmychadly pod kapotou a váhou pouze 192 kg. Princip přeplňování je na první pohled vlastně totožný, jako u jiných modelů s dieselem TDI. Menší turbo je v činnosti v nižších otáčkách a pomáhá motoru nabrat sílu, aby se poté do chodu dostalo větší turbo, které funguje ve vyšších otáčkách a udrží konstantní vysokou rychlost.

Pro hladší průběh točivého momentu a taky eliminování neřesti zvané turbo efekt však Audi menšímu turbodmychadlu pořídilo elektronický kompresor. Ten funguje do 3000 ot./min (poté se automaticky odpojí) a vhání vzduch do sání menšího turba, což se pozitivně projevuje daleko lepším odpichem třeba při výjezdu ze zatáček. 

Výsledkem veškerých snah Audi je dieselová RS5 s výkonem 385 koní a točivým momentem 750 Nm. Osmistupňová převodovka samozřejmě výkon přenáší na všechna čtyři kola, což dovolí zrychlení na 100 km/h za asi 4 sekundy, maximální rychlost 280 km/h a spotřebu nižší než 5 l/100 km. Jen pro srovnání, RS5 s benzínovým osmiválcem má 450 koní a 430 Nm, na 100 km/h zrychluje za 4,6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h (elektronicky omezena). 

Zdroj: worldcarfans.com