Audi R8 e-Tron zachyceno v provozu. Opět.

Audi R8 e-Tron jsme již několikrát zahltili náš profil na Facebooku, ale ve všech případech se jednalo buď o špionážní fotografie či video k novému akustickému systému zvuku motoru. Špioni z WORLDCARFANS si však v těchto dnech počíhali s kamerou a jeden z předprodukčních kousků poctivě natočili (video zde).

Jak je ostatně vidět, Audi si s maskováním vůbec hlavu neláme. Nadpisy e-Tron na bocích a předním skle by pak mohla doplnit už jen červená značka s nápisem R8, jak tomu bývá na mapách Google. I bez polepů je však více než dokonalým poznávacím znamením fakt, že vozu k přesvědčivému zvukovému projevu nepomůže ani zmíněný akustický systém.

Pokud nedojde k neočekávaným změnám v pohonném ústrojí, dostane produkční verze Audi R8 e-Tron lithium-iontové akumulátory o kapacitě 53 kWh, které budou pohánět čtveřici elektromotorů (jeden na každé kolo). Maximální výkon 230 kW může být pro milovníky supersportu urážkou, veškeré rozhořčení však zcela jistě napraví šokující točivý moment 4500 Nm! Ano, čtete dobře. Výhodou elektromotorů je totiž nejen levný a ekologický provoz, ale hlavně trapně nízké hodnoty vnitřního tření (pouze mezi statorem a rotorem) a točivý moment dostupný v podstatě okamžitě. Díky tomu zrychlí i akumulátory zatížená R8 na stovku za 4,8 vteřiny a atakuje maximální rychlost 230 km/h.

Audi bude dle dostupných informací vyhodnocovat náročné testování zhruba do konce roku. Při příchodu produkční verze Audi R8 e-Tron se předpokládá základní cena okolo 100 000,- eur. 

Fotografie: WORLDCARFANS.com

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Nové Audi RS3: Pětiválec a 345 koní!