Audi R8 LMS a Audi RS e-tron GT Prototyp: setkání současnosti s budoucností

Unnamed

Oba pocházejí z Neckarsulmu, ztělesňují fascinaci sportovními vozy současnosti i budoucnosti a zrcadlí veškerou vášeň, s níž Audi vyvíjí a vyrábí své automobily. Úspěšný závodní vůz kategorie GT3, Audi R8 LMS, a prototyp nového elektromobilu Audi RS e-tron GT se poprvé setkají v rámci vytrvalostního závodu 24 h Spa, největšího podniku ve světě závodních vozů GT3.

„Audi R8 a RS e-tron GT Prototyp s expresivním designem ztělesňují sportovního ducha současnosti a budoucnosti, a to jak na silnicích, tak i v motoristickém sportu,“ říká Chris Reinke, vedoucí oddělení Audi Sport customer racing. „Fascinující Audi RS e-tron GT Prototyp je ideálním základem pro perspektivní koncept závodů GT s elektrifikovanými pohony, který ohlásila společnost Stéphane Ratel Organization pod názvem GTX World Tour.“ Tento seriál bude zastřešovat multidisciplinární soutěže pro různé alternativní pohony. Pravidla jsou koncipována tak, že se jejich vítězem stane vždy nejrychlejší a současně nejhospodárnější automobil.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Golf se stal japonským autem roku!

„Audi RS e-tron GT Prototyp je prvním vysokovýkonným elektromobilem Audi a další ikonou v portfoliu modelů RS,“ říká Rolf Michl, ředitel prodeje a marketingu ve společnosti Audi Sport GmbH. „U Audi tím začíná nová éra dvou písmen RS.“ Audi RS e-tron GT Prototyp poskytuje výhled na další varianty první výhradně elektromobilové modelové řady Audi, která sjíždí z montážní linky v Německu, v manufaktuře Audi Böllinger Höfe výrobního závodu Neckarsulm. Malosériová výroba, v níž dosud vznikají vozy Audi R8, byla pro nový model rozšířena, modernizována a optimalizována. Integrovaná montáž dvou modelů se zcela odlišnými technologiemi pohonu na jedné lince je v rámci koncernu Volkswagen jedinečná.

Mohlo by vás zajímat:  Při koupi ojetého auta lze vyjednat vždy lepší cenu

Audi Sport customer racing vyrábí od roku 2009 na základě sériového modelu R8 závodní vozy GT3 a další verze pro motoristický sport – aktuálně již jejich druhou generaci. Padesát procent konstrukčních modulů závodních vozů, které budou ve Spa o nadcházejícím víkendu bojovat o páté celkové vítězství, pochází ze sériové výroby. Předtím, než dá startovní vlajka v sobotu v 15:30 h pokyn ke startu, povede Audi RS e-tron GT Prototyp startovní pole 24h závodu do zahřívacího kola – a motoristický sport kategorie GT do napínavé budoucnosti.

Zdroj: Audi
Jakub Horák

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora