Audi RS Q3 se představí v Ženevě

Audi představí na ženevském autosalonu 2013 první model RS v úspěšné řadě Q. Nové Audi RS Q3 kombinuje vynikající praktičnost pro každodenní provoz s dynamickými jízdními výkony.

Pod kapotou modelu RS Q3 pracuje vysokovýkonný zážehový motor 2.5 TFSI, přeplňovaný turbodmychadlem a vybavený přímým vstřikováním, poskytuje výkon 310 koní v rozpětí otáček 5200 – 6700 min-1. Maximální točivý moment 420 Nm je k dispozici mezi 1500 a 5200 min-1. Audi RS Q3 zrychlí na 100 km/h za pouhých 5,5 sekundy, což je nejrychleji v daném segmentu. Nejvyšší rychlost vozu je elektronicky omezena na 250 km/h. Pětiválec Audi v modelu RS Q3 poprvé spolupracuje se systémem Start-Stop, který je součástí sériové výbavy. K nízké průměrné spotřebě 8,8 litru benzinu na 100 km, která odpovídá emisím CO2 206 g/km, přispívají rovněž další opatření pro zvyšování účinnosti, jako je elektronicky řízené olejové čerpadlo, které pracuje v závislosti na aktuálních potřebách.

Hnací sílu přenáší sedmistupňová převodovka S tronic. Řidiči mohou nechat dvouspojkovou převodovku pracovat automaticky v režimu D nebo S, případně mohou řadit manuálně pomocí pádel na volantu nebo páky voliče v jedinečném designu RS. Funkce Launch Control efektivně využívá dostupnou trakci, aby byla zajištěna maximální akcelerace z klidu. Řidič může ovlivnit řízení klapky ve výfukové soustavě a charakteristiku pedálu plynu volbou jednoho z režimů Auto, ComfortDynamic prostřednictvím standardního systému Audi Drive Select. V režimu Dynamic jsou reakce motoru ostřejší a zvuk motoru intenzivnější.

Mohlo by vás zajímat:  Dieselový motor i pro Ram 1500

Srdcem trvalého pohonu všech kol quattro je hydraulicky ovládaná a elektronicky řízená vícelamelová mezinápravová spojka umístěná před zadním diferenciálem. Jejím úkolem je zajišťovat vhodné rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Audi RS Q3 zanechá skvělý dojem svými dynamickými a stabilními jízdními vlastnostmi bez kompromisů v oblasti komfortu. Sportovní podvozek RS snižuje karoserii vysokovýkonného kompaktního SUV o 25 mm. Akumulátor je umístěn v zavazadlovém prostoru, aby bylo dosaženo příznivějšího rozložení hmotnosti. Zadní kola jsou nezávisle zavěšena prostřednictvím čtyř ramen na každé straně.

Audi RS Q3 bude pro český trh sériově vybaveno 18“ koly z lehké slitiny. V nabídce jsou rovněž 19“ i 20“ kola. Odvrtávané kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají na předních kolech modelu RS Q3 speciální konstrukci se zvlněnými vnějšími okraji, která ušetřila přibližně jeden kilogram hmotnosti. Kotouče mají průměr 365 mm a jsou svírány černě lakovanými osmipístkovými třmeny s logy RS. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC má sportovní režim a může být také kompletně deaktivován.

Mohlo by vás zajímat:  BMW X5 (F15) 2014 - nová generace předčasně odhalena!

Audi RS Q3 nabídne ozdobné prvky karoserie a podélné střešní nosiče z matného hliníku, speciální prahové lišty a ozdobné obložení ve výplních dveří, leskle černá voštinová mřížka masky chladiče vpředu, přední nárazník RS a logo quattro v předním otvoru pro přívod vzduchu. Záď zvýrazňuje velký střešní spoiler, zadní nárazník s osobitým vloženým difuzorem, velká eliptická koncovka výfuku a logo RS Q3. Dynamický vrcholný model je s délkou 4410 mm o 25 mm delší než Audi Q3. Jeho provozní hmotnost činí 1730 kg.

Na sportovní linie exteriéru navazuje design interiéru. Přístroje mají šedé podklady s bílými stupnicemi a červenými ručičkami. Kontrastní stehování v šedém odstínu Rock zdobí tříramenný multifunkční volant se zploštělou spodní částí věnce a páku voliče. Řidič si prostřednictvím menu RS v informačním systému může nechat zobrazit rovněž ukazatel plnicího tlaku, teplotu oleje a stopky pro měření časů dosahovaných při jízdě na okruhu. Součástí sériové výbavy jsou rovněž sportovní sedadla s reliéfními logy RS Q3, čalouněná kombinací černé Alcantary a kůže. Zavazadlový prostor má základní objem 356 litrů, který lze zvětšit na 1261 litrů sklopením dělených opěradel zadních sedadel. Sériově se dodává praktická otočná podlaha.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda CX-3 - konkurent pro Juke na cestě!

Mezi další prvky sériové výbavy modelu Audi RS Q3 patří kromě informačního systému řidiče ve specifické úpravě RS také parkovací asistent Plus, Audi Sound System s deseti reproduktory, světlomety Xenon Plus a zadní světlomety LED. Pokud zadní světlomety nesvítí, mají tmavě červené zabarvení. V oblasti informačních a zábavních systémů s modulární koncepcí je na výběr široká škála možností. Na vrcholu stojí navigační systém MMI Navigation Plus s pevným diskem. Audiosystém Bose vytváří prostorový zvuk prostřednictvím 14 reproduktorů napájených zesilovačem o výkonu 465 W, zatímco Bluetooth autotelefon online společně s hotspotem WLAN připojí vysokovýkonné kompaktní SUV k internetu, a tím mimo jiné zajistí přístup k internetovým službám Audi Connect.

Cena pro český trh zatím není známa, v Německu byla základní cena stanovena na 54 600 Euro (v přepočtu cca 1,39 milionu korun). Dodávky modelu Audi RS Q3 zákazníkům začnou na podzim 2013.

Zdroj: Audi