Audi S3 míří do Paříže

Jen pár hodin po oficiálním představení nové generace modelu A3 Sportback německé prémiové automobilky Audi, se světu poprvé ukázala také ostrá verze tohoto oblíbeného hatchbacku s názvem S3. Ten se veřejnosti poprvé ukáže stejně jako jeho praktičtější varianta již příští týden na Mezinárodním autosalonu v Paříži a do prodeje se dostane počátkem příštího roku za základní cenu 38900 eur, což činí v přepočtu zhruba 965 tisíc korun. A co za tyto peníze zákazníci získají?

Začneme tím nejzajímavějším. Pohonnou jednotkou. Pod kapotou se totiž ukrývá přeplňovaný čtyřválec TFSI o zdvihovém objemu 2,0 litrů s přímým vstřikováním paliva o výkonu 220 kW (296 koní) při 5500 otáčkách za minutu a 380 Nm točivého momentu. Audi S3 tedy mezigeneračně posílala o nezanedbatelných 35 koní a 30 Nm točivého momentu.

Výkon bezmála 300 koní je posílán na všechna čtyři kola standardně prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Na přání bude k mání také dvouspojková převodovka S Tronic. Bez povšimnutí nemůžeme nechat ani zrychlení z nuly na 100 km/h, které se v případě použití manuální převodovky odehraje za 5,4 vteřiny, dvouspojka pak tuto disciplínu zvládne ještě o 3 desetiny rychleji. A jen pro připomenutí, minulá generace dokázala zrychlit na 100 km/h za 5,8 vteřiny. Naopak, kdo nechce bláznit na každém semaforu a cítit vítr v peněžence, může se kochat pohledem na palubní počítač, který by mu v ideálním případě měl zprostředkovat pohled na hodnotu kombinované spotřeby oscilující okolo 7 litrů na každých 100 kilometrů.

To bychom měli něco málo k použité technice a jízdním výkonům. A co design? Audi S3 s pohotovostní hmotností 1395 kilogramů se příliš neliší od běžné A3 vybavené paketem S-Line. Přesto si můžeme všimnout výrazné masky chladiče, modifikovaného nárazníku a především úžasných předních světlometů s LED diodami. Od běžné A3 se novinka liší také použitím výraznějších bočních prahů a především zadního difuzoru ukrývajícího v sobě hned čtveřici koncovek sportovního výfukového systému. Chybět nemůže ani decentní křídlo umístěné na horní části víka zavazadlového prostoru a tolik oblíbené chromované vnější zpětná zrcátka skvěle ladící k 18-ti palcovým kolům z lehkých slitin s pneumatikami o rozměrech 225/40.

Mohlo by vás zajímat:  Subaru představuje koncept WRX

Interiér pak nabídne pohled na sportovní multifunkční volant obšívaný kůží s bílým prošíváním, sportovní hlavici voliče převodového ústrojí či sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. Nechybí ani hliníkové pedály, lišty na prazích, všudypřítomná loga S a multifunkční systém zobrazující informace nezbytně nutné pro sportovní jízdu.