Audi specifikovalo pohon R8 e-tron, do výroby ale nejspíše nepůjde

Kolem R8 e-tron bylo hodně povyku. Audi se model chystalo slavnostně uvést na trh již minulý rok, ale vývoj byl v říjnu zmražen. Nyní německá automobilka, i přes všechny obtíže, uvolnila detaily k tomuto elektromobilu

Vzhledově je R8 e-tron téměř shodná s klasickou R8, přesto by oba modely měly podle zákulisních zdrojů sdílet jen 9 panelů karoserie! E-tron má zcela unikátní zadní světlomety, boční panely s logy e-tron nebo celé části karoserie z plastu, který je vyytužen karbonovými vlákny. Tyto změny přinesly e-tronu zlepšení koeficientu odporu vzduchu z cx = 0,35 u standardní verze na současných cx = 0,27.

Změny se samozřejmě odehrály i v interieru. E-tron má specifický středový panel, volič převodovky nebo kožená sedadla. Kromě nich bylo i v intereru hojně využito lehkých karbonových panelů a specialitou modelu je digitální vnitřní zpětné zrcátku, do kterého se zobrazuje situace za vozidlem. 

Oproti původním předpokladům se změnil i pohon automobilu. Stále se o něj starají elektromotory, ale proti původnímu návrhu jsou to dnes pouze dva – na každé nápravě jeden. Ty dohromady vyvinou 381 koní a 800 Nm, přičemž sílu získávají z 48,6 kWh lithium-ionových baterií. I přes vysokou hmotnost 1780 kg (z toho 577 kg váží baterie), dokáže R8 e-tron akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximální rychlost je od výroby omezena na 200 km/h a dojezd modelu je slušných 215 km

Mohlo by vás zajímat:  Audi RS6 Avant v úpravě Vilner!

Baterie sportovních Audi se nabijí na 100% za asi 12 hodin. Tento čas však předpokládá využití 230 voltové zásuvky. Existuje však také rychlonabíjecí stanice, která dokáže baterie nabít za necelou hodinu. 

Audi ale i přes investované peníze nakonec R8 e-tron do výroby nejspíše neuvede. Alespoň to tvrdí zdroj z automobilky britského Autoexpressu, který si nepřál být jmenován a uvedl: „Postavili jsme 10 automobilů, které jsou hodnoceny interně. Jsme však překvapeni omezeným rozsahem použití elektromobilů resp. jejich baterií v praxi a nemyslíme si, že jsou zákazníci připraveni tyto technologie akceptovat.“

„Máme však nového šéfa, pana Durheimer, který tyto projekty sleduje a navíc, když se technologie zlepšují, nikdy neříkej nikdy,“ dodal zdroj. My dodáváme, že by se technologie vyvinuté, ale nepoužité pro R8 e-tron mohly v budoucnu objevit třeba v chystaném hybridním supersportu

Zdroj: Audi, autoexpress.co.uk