Audi TT přijíždí s novým základním motorem

Audi TT bylo až doposud v nabídce se třemi čtyřválcovými dvoulitry – zážehová provedení TFSI mají 230 a 310 koní, naftové TDI disponuje 184 koňmi. Německá automobilka nyní rozšiřuje nabídku směrem dolů, když představila nový základní benzínový motor.

Osmnáctistovka TFSI má nejen přeplňování turbodmychadlem, ale zároveň také přímé vstřikování benzínu FSI, což stačí na 180 koní mezi 5100 – 6200 ot./min a 250 Nm mezi 1250 – 5000 ot./min. Jednotka je u kupé i roadsteru kombinována se šestistupňovou manuální převodovkou či dvouspojkovou skříní S tronic o stejném počtu stupňů. Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne v případě uzavřeného modelu za 6,9 sekundy, respektive 7,0 sekundy s příplatkovým automatem, otevřené „tétéčko“ je na 100 km/h vždy o 0,3 sekundy pomaleji. Maximální rychlost je 241 km/h u kupé a 237 km/h u roadsteru.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Škoda Scala má za sebou testy bezpečnosti. Jak dopadla?

Spotřebě 5,7 l/100 km – 6,0 l/100 km v případě TT Coupé a 5,8 l/100 km – 6,1 l/100 km v případě TT Roadster pomáhá několik technických vychytávek. Přímé vstřikování je v oblasti částečného zatížení doplněno nepřímým vstřikováním do sacího potrubí, do hlavy válců je zabudované sběrné potrubí a pro regulaci chladící soustavy je motor vybaven kompaktním modulem s otočným ventilem. Systém Audi valvelift mění zdvih výfukových ventilů, čímž zrychluje reakce motoru. 

Německá automobilka zveřejnila také ceny pro český trh. Ty startují na 899 900 korunách za kupé a 974 900 korunách za roadster.

Mohlo by vás zajímat:  Vozíme je, ale správné zapojení startovacích kabelů často nezvládneme

Zdroj: Audi