Audi ukázalo koncept A7 s palivovými články

Autům s benzínovým nebo naftovým motorem pomalu zvoní hrana a dle posledních trendů nebudou jejijch katem elektromobily. Na autosalon v Los Angeles se totiž představuje hned několik aut s pohonem na palivové články, mezi které se řadí i koncept Audi A7 Sportback h-tron quattro.

Audi A7 Sportback h-tron quattro používá výkonný, sportovní elektrický pohon, který je napájen palivovými články v kombinaci s hybridním akumulátorem a přídavným elektromotorem vzadu. Díky svému uspořádání pohonu je h-tron čistokrevným „quattrem“, které disponuje výkonem 231 koní a točivým momentem 540 Nm, což je nový milník ve vývoji vozidel s palivovými články. Mezi přední a zadní nápravou není žádné mechanické spojení. V rámci konceptu e-quattro je točivý moment rozdělován elektronickou řídicí jednotkou.

Mohlo by vás zajímat:  Fisker Atlantic se představí o dva roky později!

Při hmotnosti 1950 kg spotřebuje h-tron při provozu s palivovými články pouhý jeden kilogram vodíku na 100 kilometrů, což je energetický ekvivalent 3,7 litru benzinu. Objem palivové nádrže umožňuje dojezd více než 500 kilometrů. Stejně jako u vozu se spalovacím motorem netrvá čerpání paliva déle než tři minuty. Dojezd může být prodloužen až o 50 kilometrů akumulátorem s kapacitou 8,8 kWh, který je nabíjen za jízdy rekuperací kinetické energie nebo alternativně z elektrické zásuvky. Díky hybridní koncepci s možností vnějšího nabíjení disponuje A7 Sportback h-tron quattro důležitou rezervou dojezdu pro bezproblémovou mobilitu.

Mohlo by vás zajímat:  Honda přichází se zmodernizovaným CR-Z

Vůz s palivovými články je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 180 km/h. Sada palivových článků je složena z více než 300 jednotlivých článků, pracuje s napětím 230 až 360 V a může se pochlubit účinností až 60 procent, tedy téměř dvojnásobkem účinnosti konvenčního spalovacího motoru. Bezproblémové spuštění vozu je zaručeno do teploty až -28 °C.

Zdroj: Audi