Audi ukazuje dalšího člena rodiny Prologue

Před patnácti lety ukázalo Audi poprvé zvýšené kombi Allroad Quattro s plastovými ochrannými prvky, které tehdy nebyly pravidlem ale vizionářstvím. Na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji se představí zcela nová podoba Allroadu, spadající do rodiny konceptů Prologue.

5,13 metru dlouhé kombi přichází s podobným tvarem karosérie, jako v Ženevě uvedený Prologue Avant, znamená to tedy dlouhou přední kapotu a rychle se svažující střechu v zadní části. V přední části karosérie nemohou chybět dva prvky typické pro Audi nejvyšších tříd – maska Singleframe a světla s technologií Matrix Laser. Z modelů e-tron převzal Prologue Allroad LED diody v předním nárazníku. Koncová světla využívají full-LED technologie, navíc s krytem navozujícím trojdimenzionální efekt. Prvky typické pro modely Allroad tentokrát zastupuje vyšších světlá výška (+ 77 mm ve srovnání s klasickým kombi), střešní ližiny z hliníku a šedě odlišené rozšíření spodní části karosérie. Podobně jako Avant přichází i Allroad se skrytými klikami dveří, do spodních okenních lišt jsou proto integrovány snímací plochy pro odemykání dveří. Elektrické ovládání mají též víčka zásuvky pro nabíjení a hrdla palivové nádrže. Karosérie je lakována bílým odstínem Dehua, luxusnější dojem přitom navozuje i díky 22palcovým pětipaprskovým kolům.

Mohlo by vás zajímat:  BMW 4 Gran Coupé a M4 Coupé - první ilustrace

Interiér, to je displejová etuda par excelence! Palubní desku tvoří hned čtyři velké obrazovky – před řidičem je přístrojový panel Virtual Cockpit, známý už třeba z nového TT, po pravé i levé ruce řidiče je displej infotainmentu s hliníkovým rámečkem a spolujezdec má k dispozici svou vlastní obrazovku, zabudovanou do palubní desky. Ve středovém tunelu je OLED displej, který se po nastartování vozidla zvedne do šikmé polohy, s ovládáním klimatizace a zábavního systému. Zkrátka nepřijdou ani cestující, sedící na dvou samostatných křeslech. Mezi nimi je totiž opět OLED displej pro nastavování sedadel, klimatizace či komunikaci s řidičem, do zadní části předních sedadel jsou integrovány dva tablety s mírně prohnutou obrazovkou. Až se dost pokocháte množstvím obrazovek, dost možná zaregistrujete audiosystém se zvukovými spoilery, software Majordomus, který identifikuje pasažéra podle jeho chytrého telefonu a přednastaví sedadlo a klimatizaci dle jeho preferencí, nebo funkci Easy Slot s induktivním nabíjením chytrého telefonu a jeho propojení s palubním systémem. Exkluzivní materiály jako u Prologue Avant jsou samozřejmostí, proto ani zde nechybí téměř přírodní kůže Unikat, jasanové dřevo, hliník či Alcantara.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche chystá konkurenta Ferrari 458 Italia

Plug-in hybridní soustava pod kapotou kombinuje dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec 4.0 TFSI s elektromotorem, integrovaným do osmistupňového automatu Tiptronic. Celkových 734 koní je přenášeno na všechna kola prostřednictvím systému Quattro. Z 0 na 100 km/h se Prologue Allroad umí rozjet za 3,5 sekundy při normované spotřebě 2,4 l/100 km (56 g CO2/km). Vzadu uložená sada lithium-iontových akumulátorů má kapacitu 14,1 kWh a postačuje na 54 čistě elektrických kilometrů. Nabíjení akumulátorů může mimo jiné probíhat přes bezdrátový systém AWC, jenž německá automobilka připravuje i pro sériové použití. Podvozek má vpředu i vzadu pětiprvkovou nápravu, maximální komfort však nabídne až vzduchové odpružení s adaptivním tlumením. Brzdy o průměru 20 palců jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Mohlo by vás zajímat:  Bertone představil v Ženevě modernizovaný koncept

Zdroj: Audi