Audi uvádí do Čech novou generaci kupé TT

O především první generaci Audi TT se tradovalo, že jde především o auto pro něžnější pohlaví. Druhá generace už byla přece jen o něco agresivnější, této image se ale plně nezbavila. To zůstává až na třetí generaci, která předvádí nový designový jazyk značky v tom nejčistším světle a navíc v těchto dnech míří na český trh!

Po designové stránce zaujme zejména opravdu rozměrná maska chladiče zvaná Single Frame. Vedle ní najdeme nová světla, která mohou být za příplatek 60 400 Kč vybavena pokrokovou technologií Matrix LED. Také interiér je nabitý technologiemi, především pokud za 70 300 korun sáhnete po multimediálním systému Plus s funkcí MMI Touch, disponující 12,3palcovým displejem, který se zobrazuje před řidičem spolu s digitálními budíky v tzv. Audi Virtual cockpitu. Kromě budíků toto rozhraní zvládne i 3D mapy, hlasové ovládání a disponuje dokonce DVD mechanikou. Mimo to je interiér zajímavý především svou jednoduchostí a trojicí výrazných výdechů ventilace.

Nové TT stojí na modulární platformě MQB, která snížila hmotnost základní verze o 50 kg. Novinka je také o něco menší než předchůdce, když na délku měří 4180 mm, na šířku 1832 mm, na výšku 1353 mm a mezi nápravami má 2505 mm. Do kufru se vejde až 305 litrů nákladu. Ze začátku bude TT k dispozici jen se dvěma motory – výkonovým základem je naftový čtyřválec 2.0 TDI ultra o výkonu 184 koní s točivým momentem 380 Nm v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Druhou možností je dvoulitrový zážehový čtyřválec TFSI o výkonu 230 koní s točivým momentem 370 Nm. Zde jsou na výběr dvě převodovky – s pohonem jedné nápravy se pojí šestistupňový manuál, s pohonem všech kol Quattro sedmistupňový automat S tronic. Později přijde sportovněji laděná verze TTS Coupé s dvoulitrovým TFSI o výkonu 310 koní.

V základní výbavě najdeme hliníková kola o velikosti 17 palců, přední, boční a hlavové airbagy, automatickou klimatizaci, parkovací asistent, hlídání vybočení z jízdního pruhu (pro 2.0 TFSI), kontrolu tlaku v pneumatikách, stavitelná sportovní sedadla vpředu, rádio MMI, xenonová světla vpředu a LEDková světla vzadu, Isofix či elektrická a vyhřívaná zpětná zrcátka. Cena startuje na 999 900 korunách za dvoulitr TFSI. Naftová varianta začíná na 1 059 900 korunách, TFSI s pohonem všech kol pak na 1 129 900 korunách. Kompletní ceník naleznete zde.

Srovnání s konkurencí:

 
Model: Audi TT BMW 2 Coupé Peugeot RCZ
Rozměry (d/š/v): 4180/1832/1353 mm 4432/1774/1418 mm 4287/1845/1362 mm
Rozvor:  2505 mm 2690 mm 2596 mm
Velikost kufru: 305 l 390 l 384/760 l
Zážehové motory: 2.0 TFSI (230 k) 220i (184 k), 228i (245 k), M235i (326 k) 1.6 THP (163/200/270 k)
Vznětové motory: 2.0 TDI (184 k) 218d (143 k), 220d (184 k), 225d (218 k) 2.0 HDI (163 k)
Alternativní pohon:  —————  —————  —————
Základní cena: 999 900 Kč 790 400 Kč 750 000 Kč (v akci 583 500 Kč)

Zdroj: Audi

Komentáře