Auta na technické často neprojdou kvůli laxnosti majitelů. Ti z toho paradoxně mohou těžit

Kdo má auto stále poměrně nové, ten se návštěv STK nemusí příliš obávat. První kontrola po 4 letech od registrace auta proběhne obvykle bez závad a to stejné se dá říci o několika následujících. Jak ale auto stárne, objevují se problémy. Na ty technik na STK pochopitelně narazí a zapíše je do seznamu závad. Důvod, proč auto neprojde, je ale často spojen s laxností majitelů.

Návštěva bez přípravy

Řada lidí postupuje v podstatě stejně. Když se blíží návštěva STK, nijak to neřeší. Zarezervují si termín nebo přijedou na blind. Bez toho, aby svůj vůz nechali zkontrolovat, nebo aby ho alespoň dali do pořádku. Výsledkem je, že mnoho starších aut neprojde. Technik na nich odhalí závadu, zapíše ji do protokolu a majitel auta má lhůtu na její odstranění. Existují samozřejmě i různé kategorie závad. Od těch banálních po ty velké, kvůli kterým by auto po návštěvě STK nemělo vůbec na silnici.

Zdroj obrázku: Freepik

Záměrná laxnost

Mnoho majitelů aut tímto laxním způsobem postupuje záměrně. I když návštěva STK něco stojí, počítají s tím, že se jim to v konečném součtu může vyplatit. I mechanik, který by auto před návštěvou STK auto kontroloval, něco stojí. Takto ho bude suplovat technik. Tato záměrná laxnost vede k tomu, že mnozí STK zaměňují za dílnu, kde jim auto prohlédnou a řeknou jim, co je na jejich voze špatně a co je potřeba opravit.

Postup, který se vyplatí

Důvodem tohoto postupu je často finanční úspora. Nechat auto zkontrolovat v servisu znamená projít ho od A do Z a nechat opravit vše, na co mechanik přijde. Kontrola na STK je ale spojena se zapsáním konkrétních závad a jsou to jen ony, které je třeba opravit. Mnohdy je řada problémů, nad kterými technik nakonec přimhouří oko. I když auto není dokonalé, stačí investovat jen do oprav pár věcí a na STK přijet opakovaně. Proto mnozí na jakoukoliv přípravu kašlou a obvykle zkouší, co kdyby…

Zdroj: https://dmv.dc.gov/service/common-causes-inspection-failure—personal-vehicles

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora