Auta škrabeme stále více. Nejenom kvůli jejich velikosti

Přijít k autu, nastartovat, vytáhnout škrabku a pustit se do práce. Tento rituál je v zimním období nezbytností pro většinu řidičů. Kdo nemá vlastní garáž, nebo elektromobil kterým může na dálku spustit vyhřívání, neobejde se bez škrabky. Fakt je bohužel takový, že vozy musíme škrabat podstatně více, než tomu bylo dříve. Proč? Důvodem jsou trendy, ale i nařízení.

Stále větší auta

Vozy SUV jsou velkým trendem, který jen tak neskončí. A není to jenom karoserie, která je větší. Jsou to samozřejmě také skla, která doznala zvětšení. To se dotklo jak skla čelního, tak i bočních okének. Škrabkou je třeba očistit podstatě větší plochy, než v případě vozů v karosářských verzích hatchback nebo sedan. Nehledě na to, že dostat u SUV až do poloviny čelního skla, to je umění.

Řada moderních asistentů

Auta jsou elektronikou prošpikována stále více. A to znamená, že jsou vybaveny i různými asistenty. Jsou to různé senzory, jsou to čidla, stejně jako kamery. Pokud je na nich vrstva námrazy, nemusí fungovat správně. Proto je třeba očistit i tato místa, aby vše ve voze fungovalo tak, jak by mělo. Příkladem je středová horní část čelního skla, stejně jako to může být oblast přední masky, couvací kamera umístěná nad poznávací značkou, nebo to může být také kamery a jiné senzory ve sloupcích.

Riziko pokut

Zákony říkají, že pokud vyjedeme do provozu s ne úplně dokonale očištěným vozem, hrozí nám pokuta. Málokdo chce riskovat zbytečné tisíce korun jenom za to, že u auta nemohl ráno zůstat o pár minut déle, se škrabkou v ruce. Nutno říci, že policie je v tomto případě celkem nekompromisní. Hlavně pokud jde o nedostatečně očištěné čelní sklo, ale i boční okénka u řidiče a spolujezdce. Důvodem je z velké části prevence, jelikož v neočištěném voze můžeme snadno přehlédnout třeba cyklistu nebo chodce. Pro něj může být střet s rozjetým vozem často fatální.

Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora