Protože během loňského roku si většinu vysílacího času zpravodajských pořadů zabrala koronavirová pandemie, možná vám uteklo, že v některých regionech České republiky byly povodně. A to hned několikery, v průběhu června byly zatopeny nejprve některé oblasti v Olomouckém kraji, pak východní Čechy a nakonec Liberecký kraj. Říjnové povodně pak ošklivě zasáhly Moravu a Slezsko.
Prodejci zatopení vozu často nepřiznají
Náš web se pochopitelně nespecializuje na zprávy o počasí, nicméně počet loňských povodní je třeba vyzdvihnout proto, že se vytopená auta z nich začínají objevovat na sekundárním trhu. Jejich prodejci, většinou soukromí majitelé nebo různí prostředníci, obvykle nepřiznávají, že má daný vůz za sebou neplánovanou povodňovou koupel.
Zamlčet takovou skutečnost by se jim mohlo nevyplatit, ale řada z těchto prodejců sází na to, že se kupující prostě nezeptají a někde v papírech k autu či v kupní smlouvě bude informace o vytopení vozu drobným písmem poznamenána. Pokud však ojetinu kupujete nebo se na nákup v letošním roce chystáte, je dobré se zeptat. A případně si nechat potvrdit písemně, že auto vytopené nebylo, bude-li to prodávající zarytě tvrdit.
Vytopené auto prozradí maličkosti
I když je vytopené auto pečlivě uvedeno do původního stavu, některé maličkosti stejně zkušenému oku prozradí, že si prošlo povodní. Nebo i nos – vytopená auta mají i dlouhé měsíce po renovaci zvláštní odér vlhké plísně nebo bláta, se kterým se někdy podaří úspěšně zatočit až po letech. Kromě toho poznáte vytopené auto podle těchto nesrovnalostí:
- Elektronika v autě není původní, případně nefunguje. Mluvíme zejména o reproduktorech, autorádiu či multimediálním systému.
- Čalounění sedadel a další textilní prvky byly v nedávno kompletně vyměněny.
- Na stropu jsou podivné skvrny nejasného původu.
- Stopy po povodni naleznete pod prvky kryjícími podlahu.