Ne každý s autem jezdí pouze po zpevněných cestách, popřípadě po suché polní cestě, což zvládne v podstatě jakýkoliv vůz i s pohonem předních nebo jen zadních kol. Někteří lidé ale potřebují auto, které zvládne i náročnější terén. Proto takové vybírají. Často ale udělají řadu chyb, které se jim vymstí. Takové auto proto radši nechávají zaparkované.
Čtyřkolka
Kdo chce auto do terénu, automaticky řekne, že chce čtyřkolku. Myslí tím auto s pohonem čtyř kol. Tak jednoduché to ale není. Existují pohony jako 4×4, 4WD nebo AWD či X-Drive. Každá varianta má trochu jiný princip fungování a je třeba zvážit, která bude pro prostupnost terénem opravdu nejlepší. Některé čtyřkolky se totiž hodí maximálně pro jízdu na hory, jiné ale umí dokonale zdolat i nejnáročnější terén.
Výbava
Mít auto prošpikované nejmodernější výbavou může být výhoda, ale i negativum. Čím více elektroniky v autě je, tím vyšší je možné riziko problémů a také tím komplikovaněji může být auto opraveno. Do náročnějšího terénu je proto lepší volit spíše jednodušší auto, které nakonec ukáže, že když se kladl důraz na jeho vlastnosti, ne na výbavu, dokáže nabídnout skvělé jízdní vlastnosti.

Cena
Lze koupit auto obyčejné, levné, ale i auto doslova luxusní. I to může být vhodné do náročnějšího terénu. Je však tou nejhorší možností, co koupit. U levného auta nikomu nebude vadit, že někde odře lak o větev, karoserii o kámen nebo že do vozu vleze v komplet špinavém oblečení a zablácených botách. U prestižního vozu v kůži se majitel prostě bude na každém metru čehokoliv obávat.
Předimenzovanost
Mnozí chtějí offroad, který zvládne i ten nejnáročnější terén. Mnohdy ale zbytečně, jelikož do takového se jenom málokdy dostanou. Kupují tak auto, které v podstatě naplno nikdy nevyužijí. Což se samozřejmě může projevit i na celkových výdajích, kdy je do auta investována větší částka, než by bylo reálně potřeba.
Zdroj: https://www.nerdwallet.com/article/loans/auto-loans/choose-right-off-road-vehicle