Auto do zásuvky nabídne dojezd až 270 km. Mini bude první sériový elektromobil

Car 4340478 960 720[1]

Nový vůz Mini se dočkal. Bude prvním sériově vyráběným vozem, kterého budete moci v klidu strčit do zásuvky, aby se nabil. Detailově je auto sestavenou na základě konceptu z roku 2017. Navíc je doplněno o prvky každodenní použitelnosti malého městského hatchbacku. V parametrech ale žádné extra dílo neočekávejte.

Osobitý styl bez lokálních emisí

Možná byste rádi namítli, že prvním elektrickým Mini vozem byl model Mini E vyrobený roku 2009. Ano, je tomu vážně tak, ovšem má to háček. Tento model si nikdo koupit nemohl, neboť byl pronajímán pouze na testování, po jehož ukončení se vozy stejně vrátily BMW.

Mohlo by vás zajímat:  BMW ActiveHybrid 3 udělá stovku za 5.3 sekundy!

V případě nové verze už ale dostupný zákazníkům bude. Tento Mini Cooper SE si budou moci zákazníci koupit, ale zatím není známa jeho cena. Každopádně pokud máte rádi tento osobitý styl značky a nebude vadit připlatit si i za pohon bez lokálních emisí, bude to auto přímo pro Vás.

Změny moc nečekejte

Podíváte-li se na tento vůz, zjistíte, že se jedná o obyčejné třídveřové mini. Samozřejmě by se zde daly vypíchnout nějaké detaily, ale není jich tentokrát tolik. Nicméně zaujme:

  • přední maska se zelenožlutými detaily
  • a kola, která jsou podobná konceptu Mini Electric Concept z roku 2017
Mohlo by vás zajímat:  Vozy BMW umí aktivovat čistě elektrický režim při vjezdu do vymezené oblasti

Co se týče interiéru, zde je to horší, změny téměř žádné, aspoň oproti benzínovému Mini. Změny jsou víceméně jen v detailech a barvách některých míst. Lehkou úpravou prošel přístrojový štít, který je digitální.

Elektromotor, výkon a nabíjení

To nejdůležitějším, co nás zajímá je elektromotor a baterie, která ho napájí. Ani jedno bohužel není vidět. Kapacita lithium-iontového akumulátoru dosahuje pouze 32,6 kW, což je méně než u Volkswagen e-Golf nebo Renaultu Zoe. Podle automobilky by kapacita měla stačit k dojezdu 235 až 270 km.

Mohlo by vás zajímat:  Buick představil

Elektromotor, který je umístěn pod přední kapotou má výkon 184 koní a točivý moment 270 N.m. Výkon by měl podle všeho stačit na zrychlení na stovku za 7,3 sekundy, a maximální rychlost by neměla překročit 150 km/h. Nabíjení na 100 % zabere tři a půl hodiny, ale lze použít i rychlonabíječku (za 35 minut na 80 %). Od auta tedy nečekejte žádné velké zázraky.

Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora