Auto s naftovým motorem není vždy šťastná volba. Mnozí ho zbytečně ničí

Není to jenom elektřina, plyn nebo benzín. Je to také stará dobrá nafta, kterou mnozí preferují. Vozy s naftovými motory pod kapotou naštěstí v portfoliu řady automobilek stále ještě najdeme. Jejich výhody jsou známé – životnost a odolnost, nízká spotřeba i dobré parametry. Ne každý ale ví, jak by se k svému dieselovému autu měl chovat a hlavně jak s ním jezdit. Někteří své auto nevědomky ničí.

Auto na delší cesty

Naftová auta jsou určena především na delší cesty. Jak proto, že mají nízkou spotřebu, tak proto, že zvládnou i vyšší kilometrové nájezdy. Co jim naopak vůbec nesvědčí, to jsou velmi krátké cesty, mnohdy ještě se studeným motorem. Využívat naftové auto na cesty dlouhé pár kilometrů je špatně. Na takové trasy je lepší auto s benzínovým motorem, nebo ještě lépe elektromobil či plug-in hybrid.

Zdroj obrázku: Freepik

Jízda v nižších otáčkách

Pokud porovnáme naftový a benzínový motor, liší se kromě jiného také tím, jaké otáčky jsou pro takový motor optimální. Je běžnou věcí, že naftové motory jsou konstruovány tak, že pracují spíše v nižších otáčkách. Vytáčet je proto až k červené zóně otáčkoměru není úplně ideální věc. Kdo cílí především na sportovnější zážitek z jízdy, pro toho není diesel úplně ta pravá volba a měl by sáhnout po benzínu.

Klade důraz na ekologii

I když se o naftových motorech často mluví jako o volbě, která škodí přírodě, je třeba říci, že současné normy moderní dieselový motor dokáže splnit. Mimo jiné i díky tomu, že jsou využívány takzvané AdBlue a filtr pevných částic. S tím souvisí i nutnost péče o takový motor. Primárně je třeba kontrolovat množství močoviny (AdBlue) a tu doplňovat. Dále je třeba myslet na regeneraci filtru pevných částic, která je prováděna při delších jízdách, které tak jsou s moderním naftovým motorem čas od času nezbytné. Jinak mohou hrozit problémy.

Zdroj: https://www.caruno.eu/blog/cum-conduc-corect-o-masina-diesel