Mezi českými řidiči koluje řada mýtů. Často se bohužel týkají také údržby auta. Mezi ty nejběžnější mýty patří, že pokud máte auto jen na několikakilometrové dojíždění do práce a z práce a za celý rok s ním najedete sotva dva tři tisíce kilometrů, nemusíte se o něj prakticky vůbec starat. To pochopitelně není pravda. Řada komponentů naopak trpí více, pokud auto využíváte jen málo. Způsobu, jakým s autem jezdíte, je v každém případě třeba přizpůsobit také jeho údržbu.
Motor může rezivět
Nedostatkem provozu paradoxně může trpět hlavně motor auta. Pokud s autem jezdíte pravidelně a dost, jednotlivé součástky motoru jsou promazávané motorovým olejem. A pokud ten není příliš vyjetý nebo kontaminovaný, motor je díky tomu v bezpečí před korozí. Pokud však s autem jezdíte jen minimálně, motor může začít rezivět, protože není dostatečně naolejovaný. Trochu paradoxně je tak měnění či doplňování motorového oleje u málo využívaných aut ještě důležitější než u aut, která každý den najedou stovky kilometrů.
Další provozní kapaliny
A nejde jen o olej, ale také o další provozní kapaliny. Nedostatkem zápřahu může trpět i převodovka, ve které je pro změnu třeba měnit převodovkový olej. A u nepříliš často využívaných aut rozhodně není od věci ani pravidelná kontrola brzdové kapaliny. Také voda v ostřikovačích se může začít časem zhoršovat, zejména pokud je smíchaná s nějakou nemrznoucí směsí, která v ní po čase začne krystalizovat.
Neparkujte venku
Pokud vaše auto skutečně tráví na silnici jen minimum čas a své parkovací místo téměř neopouští, měli byste mu zajistit garážové stání. Stálá teplota je totiž k jednotlivým komponentům podstatně šetrnější než změny, kterým je vůz během roku vystaven. Nehledě na to, že v garáží je auto v bezpečí před nadměrnou vlhkostí a rozmary počasí, ale také před slunečními paprsky, které degradují gumové prvky vozu.