I když se dneska v novinách a časopisech dočtete hlavně o akumulátorech elektromobilů, autobaterii mají také vozy se spalovacími motory. Její běžná životnost je mezi pěti a sedmi lety, záleží pochopitelně jednak na její kvalitě a jednak na tom, jak se o ni staráte. A jak ji využíváte. Zima je pak pro tyhle baterie tím nejnáročnějším ročním obdobím, a tak se vám může stát, že když podceníte údržbu, jednoho dne prostě nenastartujete. Obvykle se to stává ráno po nějaké mrazivé noci. Jak se tedy o baterii starat, aby vás něco podobného nepotkalo?
Zkontrolovat a dobít
Teď na podzim je nejvyšší čas zkontrolovat aktuální kapacitu baterie, ta totiž časem degraduje podobným způsobem, jako akumulátory v telefonech nebo noteboocích. Pokud kapacita baterie nepoklesla pod kritickou mez, kterou uvádí její výrobce, případně která je uvedena v manuálu k vašemu autu, je vhodné ji dobít. A nejen jednou, dobíjet byste ji měli přes zimu pravidelně, zejména pokud se nevydáváte na žádné dlouhé jízdy, během kterých se dobíjí sama.

Parkujte v garáži
Pokud je to jen trochu možné, parkujte v garáži. Pomůžete tím nejen baterii, teplotní šoky a mrazy, kdy rtuť teploměru klesá hluboko pod nulu nemají rády ani další komponenty vašeho auta. Sychravé podzimní počasí i zimní mrazíky navíc v kombinaci s posypovou solí mohou způsobit, že vám začne korodovat podvozek či jiné prvky auta. Parkování v suché garáži, která drží relativně stabilní teplotu, je přitom skvělým preventivním opatřením.
Kdy baterii raději vyndat?
Parkujete-li v garáži, s vyndáváním baterie si nemusíte lámat hlavu, i kdybyste třeba neplánovali dva měsíce v kuse nikam jet. Ale pokud auto necháváte na pospas nepřízni počasí, baterii je dobré vyjmout a odnést domů, pokud má teplota klesnout pod 15 °C. Připomínáme, že jde o noční teplotu. Baterii je také vhodné vyndat, pokud venku zaparkovaným autem nebudete v zimě několik týdnů jezdit.
Zdroj: https://www.tatagreenbattery.com/blog/5-winter-care-hacks-for-your-car-batteries/