Jeden z nejvýznamnějších asijských automobilových výrobců přišel s rozhodnutím, za kterým mají stát především restrukturalizační změny. Uzavře své podniky v britském Swindonu a také v Turecku. Honda tak definitivně zmizí z evropského výrobního trhu automobilů a počínaje roku 2021 bude své vozy do Evropy výhradně dovážet z Japonska a Číny.
Rozvoj asijského zázemí
Podle vyjádření šéfů automobilky budou investice přitékat především do USA, Číny a Japonska. Nahlas se šeptá o tom, že důvodem odchodu Hondy z Anglie je Brexit, to však její vedení kategoricky odmítá. Podle něj se týká především globálních změn a také fakt, že z britského výrobního závodu směřuje až 55% produkce do Spojených států amerických. Honda v tom vidí příležitost jak zvýšit výrobu v USA a využít vládní podpory.
Rozhodující ekonomické důvody
Kromě nutnosti optimalizace výroby byl jedním z dalších faktorů, který měl podpořit konečné rozhodnutí ohledně odchodu Hondy z Evropy, také vysoké dovozní cla do Číny, díky čemu se automobilce víc vyplatí tam vozy vyrábět, než je tam dovážet. A důležitou roly sehrála také obchodní dohoda mezi EU a Japonskem, podle které by časem měly být produkty dovážené z Japonska úplně osvobozené od cla. V globálním měřítku Honda ročně hodna kapacitně schopna vyrobit 5,4 milionu aut. V loňském roce se jí ale podařilo dosáhnout jen 97% této kapacity.