Automobilky dokážou vyrábět auta i extrémně levně. Evropský řidič se jich ale nedočká

Young Woman Examining New Car Dealer Sales Shop Before Purchase

Čas od času se představí některá z automobilek s modelem, který ale není určený pro evropské zákazníky. Obvykle zaujme jak svým vzhledem, tak hlavně svou cenovkou. Není nic výjimečného, že bývá i o několik stovek tisíc korun levnější než srovnatelný vůz z portfolia, který je určený pro Evropu. Jak je něco takového možné?

Levné auto vyrobit lze

Modely určené pro konkrétní trhy, například pro Čínu nebo třeba Indii, ale i jiné oblasti, jasně ukazují, že automobilky umí vyrobit svá auta velmi levně. Řada novinek pro mimoevropské trhy vychází ze známých modelů, a tak lze celkem jednoduše porovnat, jak propastný je cenový rozdíl. Řada lidí se ptá proč. Odpovědí na tuto otázku je několik.

Mohlo by vás zajímat:  Násilným protlačováním elektromobilů dělá EU ekologii medvědí služby. Výsledné scénáře mohou být katastrofou

Povinní asistenti ve vozech

Především kvůli tlaku EU musí být řada nových aut vyráběna s výbavou, která v minulosti patřila hlavně do lepšího segmentu. Typicky je se jedná o různé asistenty, u kterých mají mnozí pochybnosti, zda jsou opravdu ku prospěchu. Je tedy jasné, že když ve voze musí být systém, který hlídá pruhy, únavu řidiče či dokáže sám brzdit, auto to prodražuje. Tam, kde se dá auto prodávat bez této výbavy, budou ceny logicky nižší.

Mohlo by vás zajímat:  Lynčovat řidiče za špatné parkování není vždy namístě. Někdy je v tom dané auto nevinně
Zdroj obrázku: Freepik

Důraz na bezpečnost

Je tu také velký důraz na bezpečnost, který může evropské vozy zdražovat. Kritéria hodnocení podle Euro NCAP jsou stále přísnější. Automobilky musí auto doslova vyladit k dokonalosti, aby získalo dnes tolik žádaný plný počet hvězdiček. Ne všude jsou ale nároky kladené na bezpečnost aut tak přísné jako v Evropě. U vozů určených pro jiné kontinenty se něco podobného až tak neřeší. A auto je díky tomu levnější.

Všudypřítomná byrokracie

Evropské vozy prodražuje také velká byrokracie. Co si pod ní představit? Například požadavky na homologaci. Auto tak musí disponovat řadou věcí, aby bylo pro provoz schváleno. Také nezapomínejme na různé daně nebo cla, což je další důvod, proč ceny nejsou až tak příznivé jako na druhém konci světa.

Zdroj: https://www.autotrader.com/car-shopping/why-are-european-cars-usually-more-expensive-than-american-cars-247052