Pokud listujete katalogem některé automobilky, ať už digitálním, nebo hezky vytištěnou brožurou na prémiovém papíru, pravděpodobně se na vás valí celá řada informací, které danou automobilku popisují jako naprosto spolehlivého výrobce špičkových aut. Aut, která vám budou sloužit dlouhá desetiletí bez nějakého výraznějšího opotřebení. Navíc mají minimální spotřebu a nevypouští prakticky žádné emise. Pojďme se nyní na taková přehnaná tvrzení výrobců podívat podrobněji.
Prodloužené záruky na různé díly
Oblíbeným trikem automobilek jsou lákavě vypadající prodloužené záruky. Někdy na karoserii, jindy na spojku, na motor nebo koneckonců na cokoli jiného. Automobilka se snaží vyvolat dojem, že svým autům věří natolik, že se za ně může zaručit třeba hned na sedm let namísto povinných dvou, na které máte jako koncový spotřebitel ze zákona nárok.

Ale taková prodloužená záruka má obvykle celou řadu háčků. Jde o sérii podmínek, které je třeba splnit, aby se na vás tato prodloužená záruka opravdu vztahovala. Například v případě prodloužené záruky na převodovku je třeba měnit olej v pravidelných intervalech v autorizovaných servisech a navíc využívat jen přesně specifikované typy a značky převodovkových olejů. A tak bychom mohli pokračovat i v případě dalších prodloužených záruk. Zda se vám doopravdy vyplatí, to posuďte sami.
Obrovský zavazadlový prostor
Některá auta mají skutečně obrovský zavazadlový prostor, zejména pokud vezmete v potaz jejich kompaktní velikost. Možná si až říkáte, jak se do toho malého městského vozítka může vejít tolik litrů… A máte pravdu. Výrobce obvykle z kufru auta vyndá naprosto všechno, co v něm normálně bývá – rezervní pneumatiku, interiérové a designové prvky oddělující prostor a někdy dokonce i některé díly, které nejsou napevno uchyceny. Teprve pak se zavazadlový prostor měří. Výsledkem může být i o několik desítek litrů větší hodnota, než je reálná hodnota objemu kufru, kterou využijeme při běžném použití auta.