Automobilky mají fintu, jak oklamat emisní limity. Co dělají?

Automobilky, ale i jejich zákazníci vidí stále přísnější emisní limity jako velký problém. Není proto divu, že hledají cesty, jak je plnit – nebo obejít. Legální variantou je klasický downsizing, nové technologie, elektromotory, nebo třeba start-stop systémy. Nelegální finty, které známe například z aféry Dieselgate. A potom je tu ještě možnost číslo tři. Zajímavá novinka.

Fiat Chrysler Automobiles má zajímavý nápad

Průkopníkem této finty je automobilka Fiat Chrysler Automobiles. Ta se chce s často až nesmyslnými limity vyrovnat úplně jinak. Snížit je v podstatě jenom naoko. Tak, že do svého portfolia zařadí elektromobily. Na tom by nebylo až tak nic divného. Onen fígl je v tom, že do svého portfolia zařadí vozy, které vůbec nevyrábí.

Fiat Chrysler Automobiles a Tesla

Právě tyto dvě automobilky se dohodli na tom, že dojde ke spolupráci. Fiat Chrysler Automobiles do svého portfolia oficiálně zařadí vozy Tesla. Ta za to dostane poměrně nemalou odměnu, kterou Financial Times odhadují na stovky milionů eur. Fiat Chrysler Automobiles na tom stále bude profitovat, jelikož nebude tolik svazována pravidly EU a bude moci svou výrobu směřovat rozumnějším způsobem, než nutnost dodržet striktní pravidla.

Nové limity už v roce 2021

Když se tématu limitů ještě dotkneme, je třeba říci, že v roce 2021 budou platit limity nové. Jaké budou? Má se jednat o 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Tato výše bude platná do roku 2025, kdy se limity opět sníží.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Kia upravil pohonné ústrojí hybridní Optimy